(онлайн програма)
Три двохденних семінари у онлайн-форматі з 9:30 до 15:30 (обідня перерва 13:00-14:00), міжмодульна самостійна робота учасників;
Розклад вебінарів: 13-14; 20-21; 27-28 березня 2025 року;
Прийом заявок на проект, що відбудеться у березні 2025 року, відкрито! Кількість місць у навчальній групі обмежена – зарахування на основі послідовності реєстрації;
Дедлайн ранньої реєстрації – 15 січня!
Три двохденних семінари у онлайн-форматі (що два-три тижні), міжмодульна самостійна робота учасників
Розклад занять у наступному проекті: 13-14/05, 20-21/05, 3-4/06 2024 року; 9:30-15:30 (обідня перерва13:00-14:00). Розклад попередній – можливі зміни, остаточний розклад буде представлено після дедлайну ранньої реєстрації.
У випадку проблем з електрикою/зв’язком – буде доступний запис вебінару
Прийом заявок на проект, що розпочнеться у травні 2024 року відкрито!
Психотравмуючі події, на жаль, були і є частиною нашого життя – а в часі війни ми маємо таке масове і тривале зіткнення з ними… За визначенням це події, що несуть загрозу життю та безпеці особи чи її близьким – і поруч з усім переліком подій війни, відносимо до них також техногенні та природні катастрофи, кримінальні події, ДТП, нещасні випадки, фізичне та сексуальне скривдження та ін. Ми відносимо ці події до психотравмуючих, оскільки вони потенційно можуть «ранити» нашу психіку – і сучасна наука психотравматологія зосереджена на дослідженні цього впливу, зокрема механізмів розвитку посттравматичного стресового розладу – як одного з ключових психічних розладів пов’язаних з досвідом психотравми, але не тільки – досвід психотравми може бути пов’язаний з ризиком розвитку ряду інших психічних розладів: депресії, тривожних та ін., а у випадку тривалого перебування в психотравмуючих обставинах, зокрема у дитинстві – до формування порушень особистісного розвитку. Водночас дослідження несуть послання надії – і виразно демонструють, що ми не є безпомічними жертвами в умовах зіткнення з психотравмуючими обставинами – якщо ми зможемо мобілізувати і протиставити їм ресурси нашої індивідуальної та колективної стійкості, а також залучити при потребі ресурси ефективної фахової допомоги – то можемо запобігати розвитку психічних розладів, а також зцілювати їх – і більше того – демонструвати посттравматичне зростання. Це феномен, коли в процесі подолання психотравмуючих подій, ми зростаємо, розкриваючи нашу здатність любити і будувати змістовне життя, віднаходячи глибше наші цінності та сенси, зміцнюючи соціальні зв’язки, творячи культуру святкування життя. Це непросте завдання для нас в Україні, коли чисельні травми виснажливої війни лягають на “незагоєні рани” травматичного досвіду нашого національного минулого – але тому воно таке важливе, бо від нього залежить наше майбутнє. І це наш національний вибір – захистити наше психічне здоров’я від психотравмуючого впливу війни, зцілити її «рани», і зростати, відновлюватися й процвітати… І цей наш проект в підтримку цього важливого національного завдання.
Даний проект адресований фахівцям, що працюють у сфері охорони психічного здоров’я і зокрема з особами, що пережили психотравмуючі події. Після серії гуманітарних проектів, які реалізував наш Інститут з метою поширення базових знань щодо коупінгу з викликами війни, цей проект пропонує поглиблення для тих фахівців, які багато працюють у даній сфері і потребують глибших знань та більш спеціалізованих компетентностей. Нашою метою є відповідно підготувати спеціалістів до надання ефективної допомоги у моделі «ТФ-КПТ-низької інтенсивності» особам, що пережили психотравмуючі події, зокрема в контексті війни. Ми свідомі, що велика кількість людей, маючи такий досвід на відповідному етапі допомоги може скористати з таких травмофокусованих втручань «низької інтенсивності», які є важливим етапом фахової підтримки, що іде після першої психологічної допомоги і передує етапу спеціалізованої психотерапії – це свого роду «друга лінія» психологічних втручань. Такого роду базова допомога у форматі травмо-фокусованої КПТ є способом глибше оцінити ситуацію, стабілізувати пацієнта, навчити його навичок самодопомоги, а рідних способів підтримки – і скерувати за потребою за високоспеціалізованою допомогою. Але у багатьох випадках така допомога може включати також базове опрацювання психотравмуючого матеріалу з метою попередження розвитку ПТСР, що є важливою ціллю і ТФ-КПТ має емпіричні докази ефективності таких превентивних інтервенцій, та сприяння процесам зцілення, стійкості, відновлення та посттравматичного зростання. Це свого роду спосіб «перев’язати рану та накласти цілющу пов’язку» – активуючи ресурси стійкості та процеси відновлення, зцілення та зростання. У цьому проекті ми хочемо також дати ясне і поглиблене розуміння сучасної психотравматології, а також виділити багато часу на відпрацювання базових технік ТФ-КПТ, щоби дати фахівцям належну компетентність для практичної допомоги. Окрему увагу буде зосереджено на залученні соціальної підтримки, використанні культуральних та духовних ресурсів, ресурсу родини та спільноти. Буде розглянуто також принципи турботи про себе та захисту від вигорання для фахівців, що надають працюють з клієнтами, що пережили психотравмуючі події – і те, як ми можемо інтегрувати цей досвід у підтримку фахового та особистісного зростання.
Ми зробили дану програму у форматі короткотермінової онлайн-програми, щоби підтримати участь у ній фахівців з різних регіонів України і створити можливість у короткий термін здобути базову компетентність у консультуванні та супроводі осіб, що пережили психотравмуючу подію. Ми відібрали саму “ессенцію” протоколу травмо-фокусованої КПТ і запланували проект у максимально конденсованій та лаконічній формі. Навчальні семінари відбуватимуться в інтерактивному форматі з великим акцентом на прикладне застосування теорії та практичне відпрацювання основних технік у маленьких підгрупах (з використання функції кімнат у програмі zoom). Учасники детально ознайомляться з ключовими техніками, що застосовуються у протоколі ТФ-КПТ. Вивчення технік підтримуватиметься навчальними демонстраційними відео основних втручань, як розроблених фахівцями інституту, так і нашими британськими партнерами, що люб’язно надали дозвіл на їх використання. Планування втручань відбуватиметься шляхом обговорення конкретних клінічних випадків та ситуаційних задач. Між зустрічами учасники опрацьовуватимуть рекомендовану літературу та навчально-методичні матеріали до даної теми, навчальні відео, а також переглядатимуть та рефлексуватимуть над художніми фільмами, що відображають різний досвід пережиття психотравмуючих подій, стійкості, відновлення та посттравматичного зростання.
Вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок.
Прикладні домашні завдання на розвиток практичних навиків
Самостійна робота з навчально-методичними матеріалами.
Рефлексії над вибраними художніми фільмами
Спільний аналіз та побудова стратегії допомоги
Рефлексія над власним досвідом зіткнення з психотравмою та зросту
Олег Романчук
лікар-психотерапевт, дитячий та підлітковий психіатр, акредитований терапевт, супервізор та викладач методу КПТ та схема-терапії – зі спеціалізацією та багаторічним досвідом роботи у сфері психотравми
Олег Романчук
лікар-психотерапевт, дитячий та підлітковий психіатр, акредитований терапевт, супервізор та викладач методу КПТ та схема-терапії – зі спеціалізацією та багаторічним досвідом роботи у сфері психотравми
До викладання окремих частин чи супервізування практичних навичок в часі семінарів можуть бути залучені при потребі інші викладачі/супервізори УІКПТ
Для широкого кола фахівців сфери охорони психічного здоров’я – насамперед, психіатрів, психотерапевтів, психологів.
Просимо звернути увагу, що даний проект вимагає базової компетентності у сфері охорони психічного здоров’я, тому на нього не приймаються заявки учасників з освітою у інших сферах (напр., журналістика, менеджмент і т.д.).
Коментар:
Учасникам 4-річної базової навчальної програми КПТ повідомляємо, що тематика даного проекту повністю висвітлюється в межах вашої базової програми і там розглядаються також більш поглиблено психотерапевтичні виміри даної роботи – тож потреби проходити дану програму немає. Окрім того, після завершення 4-річного проекту є можливість проходження додаткової більш поглибленої програми по психотерапевтичній роботі з наслідками психотравмуючих подій.
Наша культура береже код нашої стійкості: хоч на полотно життя і не раз ляже «чорним кольором» досвід випробувань і психотравмуючих подій – але ми завжди маємо вибір відповісти на нього «червоним кольором» нашої любові і нашої сили – і продовжувати творити наше життя змістовним і світлим… Наша робота у сфері психотравматології – це підтримка творення Життя у найглибшому сенсі цього слова…
По завершенню проекту та виконанні усіх його умов учасники отримають електронний сертифікат про успішне завершення програми від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії.
Умовою одержання сертифікату є повноцінна участь в усіх трьох семінарах (в режимі увімкненої камери, роботи у групах відпрацювання навичок), виконання усіх домашніх завдань та опрацювання обов’язкової літератури. У випадку пропуску невеликої частини навчання з поважних причин (через проблеми з електрикою та ін.) – зараховується перегляд відеозапису.
20000 грн – при умові реєстрації до 15 січня 2024 року (з 16 січня 2025 – вартість становитиме 22500 грн).
Оплата здійснюється одним платежем після підтвердження реєстрації та можливості участі у проекті.
Буде уточнена після анонсу наступного проекту (для орієнтирів – вартість попереднього проекту становила 20 тис. грн)
Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно вказаних у формі інструкцій – вказівки щодо оплати будуть надіслані після реєстрації необхідної кількості заявок для набору групи, а відтак прийняття рішення про відкриття наступного набору та уточнення розкладу.
Набір учасників на проект, що заплановано розпочати у березні 2025 року відкрито!
Кількість учасників у навчальній групі обмежено – зарахування на основі послідовності подання заявок.