Когнітивно-поведінкова терапія

(базовий навчальний проект)

Це головна програма нашого Інституту – у ній наше ДНК з неї почався наш Інститут, завдяки їй повстали усі інші наші програми, саме завдяки їй, великою мірою, сформувалася українська спільнота КПТ-терапевтів…

І з 2011 року ми щороку відкриваємо новий її набір. І щороку ми вдосконалюємо її, щоби могти запропонувати українським фахівцям цілісну освіту у КПТ у відповідності до сучасних міжнародних стандартів і наукового розвитку методу. Ми хочемо, щоби вона давала найвищої якості психотерапевтичну освіту у КПТ, бо саме такої ж якості ми бажаємо, щоби і була психотерапевтична допомога пацієнтам в нашій країні.  І це особливо важливо зараз, оскільки свідомі, наскільки необхідною буде якісна допомога у контексті викликів війни.

Відтак для нас так важливо, щоби дана програма вела до глибокого розуміння природи людини загалом та психічного здоров’я зокрема, розвитку практичних умінь у втіленні психотерапевтичних втручань, клінічного мислення та стосункової майстерності – а тому “відшліфовуємо” кожен її компонент – і дякуємо усім випускникам попередніх наборів за цінний зворотній зв’язок і допомогу у цьому!

Але у ній ми виходимо за межі лише освіти у КПТ – ми хочемо створити і підтримати у даному проекті особистісний розвиток фахівців, їх фахове становлення, допомогти їм стати частиною і творцями професійної спільноти, лідерами змін та розвитку сфери охорони психічного здоров’я в Україні.

Це буде захоплююча подорож. Вона точно не буде легкою, але вона вестиме вас до нових обріїв і нових можливостей ефективно допомагати людям у зціленні, особистісному зрості та творенні щасливого, змістовного, плідного життя, а нашому народу – у подоланні викликів війни, плеканні стійкості та національному відродженні…

Тож сердечно запрошуємо!

1

команда УІКПТ

03

Формат проекту

Формат: 4 роки навчання, чотири трьохденні очні модулі-семінари щорічно, міжмодульні навчальні завдання та активності, щомісячні супервізії (очно або онлайн), робота в групах практичних навичок, супервізована клінічна практика, оцінювання та інші компоненти.

Ми набираємо навчальну групу щорічно і починаємо новий проект щороку у вересні – переважно у Львові, але з певною періодичністю також у Києві.

Наступний проект стартує восени 2024 року у Львові. Прийом заявок на проект відкрито!

Дедлайн подання заявок на участь у проекті – 29 лютого 2024 року

УІКПТ залишає за собою право передчасно закрити прийом заявок у випадку подання заявок у кількості, що перевершує наш ресурс проведення індивідуальних співбесід та оцінки практичних компетентностей в часі іспитів.

 

Формат: 4 роки навчання, чотири трьохденні очні модулі-семінари щорічно, міжмодульні навчальні завдання та активності, щомісячні супервізії (очно або онлайн), робота в групах практичних навичок, супервізована клінічна практика, оцінювання та інші компоненти.

Ми набираємо одну групу щорічно і починаємо новий проект щороку у вересні – переважно у Львові, але з певною періодичністю також у Києві. Рішення щодо того, де буде реалізовано проект 2025 року на разі не прийнято – очікуйте анонсу.

Наступний проект, на який можна буде подати заявку, стартує восени 2025 року (прийом заявок на проект 2024 року завершено, ми не приймаємо заявки поза дедлайном). 

Анонс наступного проекту (початок проекту – у вересні 2025 року) буде 15 січня 2025 року – тоді буде уточнено умови та буде доступна форма подання заявки.

14

Про проект

Даний навчальний проект є цілісною навчальною програмою підготовки з когнітивно-поведінкової терапії і відповідає Європейським стандартам освіти у КПТ. Це наш основний проект – створена у 2011 році за моделлю та за підтримки аналогічної програми Оксфордського центру когнітивної терапії – дана програма щороку реалізовує новий набір фахівців – і переважна частина української спільноти КПТ-терапевтів є випускниками даної програми.

02

Стандарт ЕАВСТ

Програма акредитована за стандартом Європейської асоціації поведінкових та когнітивних терапій (EABCT)

21

Цілісна освіта

Дана програма включає усі необхідні компоненти і дозволяє здобути цілісну освіту у КПТ

25

Акредитація

Виконання усіх вимог програми веде до відповідної акредитації як КПТ-терапевта за стандартом УАКПТ та EABCT

40

Інтеграція

Дана програма постійно оновлюється та вдосконалюється нами, інтегруючи усі важливі відкриття та нові підходи у КПТ, зокрема елементи майндфулнес, схема-терапії, АСТ та ін.

13

Мета-компетентності

Програма будує міцний фундамент для праці в сфері охорони психічного здоров'я, даючи теж освіту в ряді суміжних дисциплін - пропевдевтика психіатрії, робота в команді, організація послуг та ін.

30

Ресурси

Учасники отримують безтерміновий доступ до інформаційно-ресурсної бібліотеки УІКПТ, яка постійно поповнюється новими книгами, відео та іншими методичними матеріалами.

47

Можливості

Програма створює надійний фундамент для подальшого творчого професійного розвитку та подальшої спеціалізації

49

Спільнота

Навчання відкриває двері і запрошує у професійну спільноту КПТ-терапевтів - середовище однодумців, зросту та взаємопідтримки.

48

Особистісний зріст

Підтримка застосування навичок КПТ-для себе, зміцнення резилієнтності, зросту, плекання щасливого та змістовного життя.

01

Викладачі і супервізори

команда УІКПТ, акредитовані за міжнародним стандартом викладачі та супервізори методу КПТ. Викладачі є досвідченими клініцистами, які працюють щоденно з клієнтами – а відтак вчать, спираючись на власний досвід. 

17

Тематичне наповнення

  • Теоретичні основи теорії КПТ, сучасне інтегративне розуміння психіатричних розладів та психічного здоров’я та емпірична база щодо КПТ
  • Обстеження та формулювання у моделі КПТ. Принципи планування терапії
  • Базові когнітивні та поведінкові техніки
  • Терапевтичний стосунок у моделі КПТ
  • Імагінативні техніки, використання метафор та терапевтичних історій, терапевтичних ритуалів, інтеграція творчих методів у КПТ та ін.
  • Етичні принципи психотерапії
  • Культуральна чутливість у КПТ
  • Особливості надання КПТ у онлайн-форматі та можливості використання цифрових технологій у КПТ
  • КПТ дисфункційних схем та правил життя, модель терапії порушень особистісного розвитку
  • Основи підходів третьої хвилі КПТ: майндфулнес, терапія зобов’язання та прийняття (АСТ), терапія співчуття собі, діалектична поведінкова терапія та ін.
  • КПТ основних психічних розладів: депресія, тривожні (генералізований тривожний розлад, соціальна та прості фобії, панічний розлад, розлад тривоги за здоров’я, обсесивно-компульсивний розлад та ін.), посттравматичний стресовий розлад, розлади харчової поведінки, залежності, порушення регуляції злості, дизморфофобічний розлад, порушення сну, біполярний розлад, шизофренія, РДУГ у дорослих та ін.
  • Кризові втручання. Менеджмент суїцидальності.
  • КПТ інтерперсональних проблем: подружні стосунки, батьки та діти та ін.
  • КПТ поширених проблем та викликів життя: пережиття втрати, з людьми соматично хворими, з неповносправністю, проблемами пов’язаними з сферою праці, адаптації до змін та віковими етапами життя (вагітність, батьківство, старість та ін.).
  • КПТ у груповому форматі
  • Коучинг у моделі КПТ: підтримка особистісного зросту, самореалізації, зміцнення резилієнтності (стресостійкості), плекання стосунків, творення щасливого та змістовного життя
  • Робота в команді, розвиток клінічних проектів та програм, організація приватної практики
  • Навики турботи про себе, захисту від вигорання, підтримки професійного та особистісного розвитку
Розгорнути
05

Методологія програми та її основні складові

Ми використовуємо сучасні  інноваційні підходи експеріентального навчання орієнтованого на розвиток компетентностей. Фокусування є на критичному, глибокому розумінні наукових теорій, розвитку клінічного мислення та стосункової і практичної майстерості у творчому застосуванні технік КПТ. УІКПТ розробив і продовжує розробляти пакет власних навчально-методичних матеріалів, включно з відеобібліотекою технік. Ми плекаємо вміння вчитися та самостійно працювати над власним професійним розвитком. Підтримуємо атмосферу сприятливу до спільного навчання  у фаховій спільноті, обміну знаннями та досвідом, взаємодопомоги.

19

Навчальні семінари

16 трьохденних очних модулів, по чотири протягом кожного року навчання - щонайменше 300 годин очного навчання

12

Самостійне навчання

400 год. організованої самостійної роботи учасників (опрацювання літератури, перегляд відео технік, застосування КПТ для себе та ін.)

23

Робота у групах

Структуровані завдання на розвиток практичних навичок, з наступною відеозйомкою та супервізією. Інтервізійна взаємодопомога.

22

Супервізована практика

200 год. супервізованої клінічної практики - починаючи з другого року навчання, 8 випадків проведених під супервізією, 85 годин супервізій

06

Оцінка компетентностей

Оцінювання за стандартизованою шкалою двох аудіозаписів сесій та двох описів випадків. Дипломна робота. Іспити.

09

Власний досвід

Застосування технік КПТ для плекання власного особистісного зросту та психічного благополуччя. Розвиток навиків захисту від вигорання, зміцнення резилієнтності.

25

Сертифікація

Учасники даного проекту, що успішно виконали усі його вимоги, одержують кваліфікацію когнітивно-поведінкового терапевта, підтверджену відповідним акредитаційним сертифікатом УІКПТ/УАКПТ.

02

Можливість акредитації міжнародного стандарту

У випадку успішного завершення програми та акредитації випускник проекту може додатково замовити європейський акредитаційний сертифікат з КПТ (Європейської асоціації поведінкових та когнітивних терапій – ЕАВСТ). Додаткових іспитів чи подачі документів для цього не вимагається і європейський сертифікат замовляється на основі  акредитаційного сертифікату УІКПТ за невелику доплату, що встановлюється EABCT.

18

Можливість подальшого навчання і спеціалізації

Учасники даного проекту матимуть можливість взяти участь у наступних спеціалізованих проектах, зокрема “КПТ з дітьми та підлітками” (поступлення можливе лише за умови навчання на базовому проекті), схема-терапія, КПТ залежностей, інтеграція майндфулнес у КПТ, КПТ розладів харчової поведінки, КПТ психозів та ін. 

39

Відгуки випускників програми

04

Умови участі у даному проекті

  • Наявність завершеної вищої освіти (рівень бакалавра та вище) за наступними  спеціальностями: психолог, лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, лікар дитячий та підлітковий психіатр. Як виняток можуть допускатися студенти, що завершують навчання на даних спеціальностях (для медиків це означає, що на момент подачі заявки вони уже перебувають в інтернатурі за відповідними спеціальностями, а для психологів – завершують навчання на останньому році бакалаврату чи  магістратури і відповідно отримають диплом у цьому ж календарному році, що починається проект).
  • Наявність належних комунікативних/ інтерперсональних вмінь та особистісної зрілості необхідної для практики психотерапії та дотримання етичних та професійних стандартів цієї практики.
20

Вартість навчання

30 тис. грн за семестр/півріччя (60 тис. грн за рік – на перший рік навчання, на наступні роки вартість щорічно переглядається)

З огляду на динамічний характер фінансово-економічної ситуації в нашій країні та наявні ризики  УІКПТ допускає можливість перегляду і зміни  вартості першого року навчання –  втім не пізніше етапу зарахування на проект – це малоімовірно, але зазначаємо можливість цього.

За наявності вагомих соціальних підстав можливі стипендії у формі знижки на навчання. Заявка на стипендію подається разом із аплікаційною формою, втім розглядається лише після вступних іспитів за їх результатами.

У вартість проекту входить покриття усіх витрат пов’язаних з навчанням (участь у семінарах, супервізіях,  оцінка завдань, аудіозаписів, описів випадків, акредитаційний іспит, доступ до навчально-методичних матеріалів – і загалом у програмі не передбачено жодних додаткових оплат). Оплата посеместрово (за півріччя).

Впродовж чотирьох років проекту вартість навчання щорічно переглядається і встановлюється єдиною для усіх діючих проектів даної програми (за винятком ситуацій, коли в новий проект додано компоненти, що не входять в проекти попередніх наборів) – відтак вона прогнозовано буде зростати, але не більше співмірної вартості наступних наборів.

Вартість навчання у наступному проекті буде уточнена після анонсу (для орієнтирів: вартість першого року навчання у проекті 2024-2025 н.р. становить 60 тис. грн)

За наявності вагомих соціальних підстав можливі стипендії у формі знижки на навчання. Заявка на стипендію подається разом із аплікаційною формою, втім розглядається лише після вступних іспитів за їх результатами.

У вартість проекту входить покриття усіх витрат пов’язаних з навчанням (участь у семінарах, супервізіях,  оцінка завдань, аудіозаписів, описів випадків, акредитаційний іспит, доступ до навчально-методичних матеріалів – і загалом у програмі не передбачено жодних додаткових оплат). Оплата посеместрово (за півріччя).

Впродовж чотирьох років проекту вартість навчання щорічно переглядається і встановлюється єдиною для усіх діючих проектів даної програми (за винятком ситуацій, коли в новий проект додано компоненти, що не входять в проекти попередніх наборів) – відтак вона прогнозовано буде зростати, але не більше співмірної вартості наступних наборів.

11

Процедура подання заявки на вступу на програму

Після анонсу наступного набору проекту (15 січня 2025 року) на сайті буде доступна форма аплікаційної заявки для завантаження. Заявка подається у електронній формі разом зі сканом диплому. Після розгляду заявки відбувається індивідуальна співбесіда. А тоді – двокомпонентні іспити – теоретичний (тест з базових знань у сфері охорони психічного здоров’я) та практичний (оцінка навиків консультування). Зарахування на основі рейтингового балу за результатами іспитів. Детальні інструкції щодо вступу та іспитів будуть після анонсу наступного проекту.
 

Наступний проект, на який можна буде подати заявку, стартує восени 2025 року (набір на проект 2024 року подання заявок завершено, ми не приймаємо заявок поза дедлайном).

Прийом заявок на проект, що стартує у Львові у вересні 2024 року відкрито!

Реєстрація на проект триватиме до 29 лютого включно, втім УІКПТ залишає за собою право передчасно закрити прийом заявок у випадку подання заявок у кількості, що перевершує наш ресурс проведення індивідуальних співбесід та оцінки практичних компетентностей в часі іспитів.

Реєстрація на проект складається з двох кроків:

Перший крок: необхідно заповнити коротку онлайн-форму за лінком, що вказаний нижче

Другий крок: необхідно спершу завантажити, а тоді заповнити аплікаційну форму (за лінком нижче) і надіслати разом зі сканом диплому про вищу освіту на електронну адресу УІКПТ (secretariat.uicbt@gmail.com). Просимо звернути увагу – форма має бути заповнена у електронному вигляді і надіслана у форматі документу Microsoft Word або PDF. Звірте наявність вставленої фотографії та мотиваційного ессе вказаного об’єму. У випадку, якщо ви навчаєтеся на останньому курсі чи в інтернатурі і ще не маєте відповідного диплома чи сертифіката лікаря, але отримаєте його уже після вступних іспитів – просимо вказати про це у аплікаційній заявці – у такому випадку, просимо надіслати скан довідки, що ви навчаєтеся на відповідній спеціальності. У випадку, якщо у вас є потреба і соціальні підстави на подання заявки на стипендію – ви можете подати також заявку на стипендію (форма є нижче, заявку треба подавати разом із заявкою на навчання).

Допуск до іспитів: після подання заявки, ми протягом десяти робочих днів, розглядаємо її, та повідомляємо рішення щодо допуску до конкурсу. У випадку прийняття заявки і допуску до іспитів вас буде повідомлено електронною поштою про необхідність здійснення оплати за вступні процедури та надіслано відповідні інструкції.

Оплата за участь у вступних процедурах: 2500 грн. Оскільки ми маємо останні роки значну кількість вступників, а вступні процедури передбачають розгляд заявки, індивідуальну співбесіду, оцінку практичних навичок двома незалежними рейтерами, тест – це потребує залучення значного часу фахівців – відтак ми передбачаємо відповідну оплату. Просимо звернути увагу – у випадку зміни рішення щодо поступлення після подання заявки та здійснення оплати або ж незарахування на програму за результатами вступних іспитів дані кошти не повертаються і не переносяться на наступні роки. 

Інструкції та матеріали для підготовки до іспитів: після здійснення оплати за вступну процедуру ми надсилаємо учасникам детальні інструкції для підготовки до вступних іспитів, перелік тематичних запитань, рекомендовану літературу.

Співбесіда: в часі до початку травня 2024 року з вами сконтактують наші супервізори або адміністратори щодо організації індивідуальної співбесіди. Час співбесіди узгоджується з вами, співбесіда зазвичай відбувається онлайн (або очно – якщо ви проживаєте у Львові або Києві і є можливість очної зустрічі).

Вступні іспити: заплановані на 17-19 травня 2024 року очно у Львові та Києві (на вибір учасників – ви зазначаєте при поданні заявки – просимо зважено визначити місце, яке для вас є оптимальне і не змінювати вибору після подання заявки). У випадку форс-мажорних обставин (наприклад, загострення безпекової ситуації з огляду на війну та ін.) дати іспитів можуть бути змінені. Іспити двокомпонентні і включають в себе теоретичний іспит з базових знань у сфері охорони психічного здоров’я (тест) та практичний іспит (оцінюються загальні навики консультування). Детальні інструкції щодо підготовки до іспитів та навчально-методичні матеріали для підготовки ми надсилаємо після допуску заявки до конкурсу та здійснення оплати за участь у вступних процедурах. В залежності від кількості учасників ми формуємо розклад іспитів і до 1 травня інформуємо про точний день/час здачі. Зверніть увагу – іспити приймаються лише очно і лише у зазначені дні – намагаючись забезпечити усім рівні умови, ми не дозволяємо здавати іспити індивідуально, онлайн чи у інші дати.

Оголошення результатів іспитів: відбувається в термін до п’яти днів після вступних іспитів. На основі рейтингових результатів (базованих на балах з теоретичного та практичного  іспитів) формується список учасників рекомендованих до зарахування. Просимо звернути увагу, учасникам, що не поступили, ми не маємо можливості надати розгорнутий/індивідуальний зворотній зв’язок щодо їхніх результатів іспитів – лише сумарний бал з тесту та практичної частини.

Зарахування на програму: відбувається протягом двох тижнів після внесення учасниками, що рекомендовані до зарахування, оплати за перший семестр навчання та підписання угоди про навчання. У випадку, якщо хтось з даного списку змінить рішення щодо участі у програмі – місце передається наступній особі у рейтинговому списку.

Початок навчання: вересень 2024 року (перший семінар попередньо заплановано на 18-20 вересня, другий – на 20-22 листопада 2024 року очно у Львові)

За наявності запитань – просимо писати на адресу секретаріату УІКПТ: secretariat.uicbt@gmail.com

І ще раз нагадуємо – необхідно зробити двокрокову реєстрацію – заповнити онлайн-форму, а також завантажити і надіслати заповнену форму аплікаційної заявки та документи про фахову  освіту на адресу секретаріату УІКПТ: secretariat.uicbt@gmail.com

16

Часті запитання

Ми враховуємо питання безпеки та можливості подорожей учасників для участі у семінарах – відтак в часі війни в більшості навчальних груп семінари відбувалися  у гібридному форматі (частина учасників очно, частина – онлайн), інколи – повністю онлайн. Супервізії ж і робота у групах практичних навичок можуть відбуватися впродовж усього проекту, якщо так зручно учасникам та супервізорам, у онлайн-форматі.

Згідно міжнародних вимог психотерапевтична освіта у методі КПТ в принципі не є можливою повністю у онлайн-форматі, оскільки є обов’язкова кількість годин очного навчання. Водночас війна та пандемія ковід є форсмажорними обставинами, за яких допускаються тимчасові вийнятки і проведення  навчання відбувається може тимчасово бути перенесеним у онлайн-формат на час дії таких особливих обставин. Супервізії ж та робота в групах практичних навичок може відбуватися у онлайн-форматі впродовж усього проекту.

Звісно, безпекові питання визначають багато наших дій – але ми переконані, що війна не має зупинити як загалом життєдіяльності нашої країни, так і зокрема освітніх проектів. Тому ми докладемо усіх зусиль, щоби усе змогти реалізувати згідно плану. Але звісно, є невизначеність і в плани можуть вноситися корективи. Водначас у попередні роки – і в часі пандемії, і в перший рік війни – УІКПТ щорічно проводив вступні іспити і розпочинав новий проект даної програми у вересні. Тож, сподіваємося, що і цього року зможемо реалізувати заплановане.

В останні роки у нас був високий конкурс на дану програму, останні три роки він становив шість осіб на місце. Відповідно іспити є способом відбору учасників у такий спосіб, щоби ми могли реалізувати і пояснити механізм відбору прозорими і зрозумілими принципами – зокрема, рейтинговим балом. За допомогою іспитів ми маємо можливість надати можливість навчатися тим учасникам, які є найбільш готові до цього і демонструють відповідні теоретичні знання, практичні вміння та особистісні якості.

Ми би радо це зробили, але для того, щоби забезпечити якісну освіту у КПТ необхідно забезпечити усі її компоненти, зокрема супервізії. А в Україні є на даний момент менше десяти акредитованих супервізорів і їх часові ресурси є обмежені. Тож ми не можемо забезпечити належну якість освіти для більшої кількості осіб, ніж набираємо зараз щороку. А реалізовувати проекти, що не включають в себе належного супервізійного супроводу є неетично. Водночас ми працюємо над тим, щоби плекати нове покоління супервізорів – і сподіваємося, що у майбутньому кількість проектів буде більшою (і не лише у Львові та Києві, а й інших містах України) і можливість здобути якісну КПТ-освіту буде відкрита щорічно для більшої кількості осіб.

Вступні іспити складаються з двох частин.  Перша – тест із запитаннями на тему клінічної психології. Друга – практична частина, в якій учасники  мають провести сесію-консультацію. В цей час супервізори-рейтери спостерігають і оцінюють навички комунікації, інтерперсональної взаємодії та консультування. Відповідно за це також ставиться оцінка (з використанням спеціальної шкали оцінювання).

З огляду на велику кількість учасників, що беруть участь у конкурсі, і індивідуальну увагу, яку приділяється кожному (в часі попередньої співбесіди, опрацювання заявки, оцінки практичних навичок – а на кожну особу є два рейтера, щоби зменшити вплив суб’єктивних факторів) – це потребує залучення робочого часу фахівців і відповідно, гідної його оплати.

Після подання заявки на вступ і оплати вступного внеску, ми надсилаємо детальні інструкції та рекомендовану літературу з підготовки до вступних іспитів.

Ми не ставимо вузькоспеціалізованих питань (наприклад, не питаємо дозування антидепресантів), чи таких, що потребують завчення на пам’ять інформації довідкового характеру. Питання відповідають переліку запитань, що включені у відповідний перелік, який надсилаємо учасникам. Ми намагаємося вибудувати запитання у такий спосіб, щоби могти бачити розуміння основних речей у сфері охорони психічного здоров’я. Водночас вони не є надто легкі, адже тоді нам буде важко віддиференціювати рівень знань та підготовки учасників.

Ми не оцінюємо психотерапевтичних навиків – лиш загальні навики консультування, зокрема, уміння слухати, встановлювати стосунок, структурувати сесію і т.д.

На жаль, попри те, що для нас важливою цінністю є забезпечити прозорі, чесні і справедливі вступні іспити, ми не маємо часової можливості давати індивідуальний зворотній зв’язок – просимо з розумінням поставитися до цього. Водночас ми повідомляємо кожному його бал за тест і за практичну частину.

На жаль, ні. Практика психотерапевтичної допомоги у сфері охорони психічного здоров’я вимагає згідно Європейського стандарту, за яким ми акредитовані, наявності базової, з відповідним дипломом державного взірця, освіти у сфері охорони психічного здоров’я. Ми рекомендуємо у таких випадках здобути спершу відповідну освіту (для прикладу, психологію), а тоді будемо раді прийняти вас на даний проект.

Ні. Окремим винятком можуть бути студенти останнього року навчання чи інтерни-психіатри – за умови, що вони одержать відповідний державний диплом до завершення першого року навчання на програмі КПТ. У такому випадку разом з аплікаційною заявкою необхідно надіслати документ, що підтверджує перебування в інтернатурі чи на останньому році навчання.

Це залежить від вашого рівня підготовки і характеру конкурсу. Ми з приємністю відзначаємо, що багато наших вступників, які не поступили з першого чи другого разу, змогли належним чином підготуватися і врешті поступити – уже набагато більш готовими до навчання. Тож ми бажаємо вам успіху і віри на дорозі до важливих для вас цілей і вболіваємо за вас!

На жаль, ні. Ми можемо забезпечити рівні умови для вступу лише шляхом проведення іспитів очно і одночасно усіма учасниками.

Ми плануємо щороку реалізувати в УІКПТ набір одного проекту на чотирьохрічну програму. На даний момент у нас немає рішення, коли буде заплановано наступний проект у Києві – ми почали у 2020 році новий київський набір і плануємо випуск у 2025 році, у попередні роки ми не робили нового набору у Києві, поки не випускали попередній. Якщо буде прийнято рішення реалізувати наступний набір у Києві швидше  – ми анонсуємо це на вебсайті, втім на разі у нас нема такого рішення, попри нашу велику любов до столиці 🙂 Водночас сердечно запрошуємо киян та жителів інших міст України у львівський проект – очна частина навчання включає чотири трьохденні семінари у Львові, усі інші активності є онлайн (зокрема супервізії) – і поїздки до Львова є великим ресурсом для учасників наших проектів 🙂

Так, це цілком можливо, адже клінічна практика починається з другого року навчання – і важливо на той час змогти її організувати. Ми даємо рекомендації щодо того, як організувати клінічну практику (втім, не забезпечуємо її – це відповідальність учасника).

Оплата за навчання покриває усі витрати на навчання (і участь у семінарах, і супервізії, і оцінювання) – відповідно не передбачені жодні додаткові платежі. Звісно це не стосується  додаткових компонентів (наприклад, додаткові супервізії чи придбання літератури).

Ні. Водночас у випадку виникнення складних, непердбачуваних життєвих обставин ми завжди готові підтримати учасників, зокрема відтерміновуючи оплату.

З огляду на те, що це довготерміновий проект, в часі якого можуть відбуватися суттєві валютні та ринкові коливання, зміни в системі оподаткування та ін., УІКПТ залишає за собою право змінювати вартість навчання на даній програмі, завчасно попереджуючи про такі зміни і утримуючи їх в співмірних, але не більших ніж вартість наступних проектів УІКПТ межах.

Європейський сертифікат з КПТ, який видається Європейською асоціацією поведінкових і когнітивних терапій (EABCT) є сертифікатом єдиного взірця для усіх національних фахових асоціацій КПТ з різних Європейських країн. Відповідно він визнається кожною фаховою асоціацією – і вам не буде необхідності його наново підтверджувати. Водночас можливість праці психотерапевтом у різних європейських країнах регулюється різними правилами і вимогами, зокрема у багатьох країнах може бути необхідно додатково підтвердити на державному рівні свій фаховий диплом  – психолога, психіатра. Тож рекомендуємо уточнювати ці регуляції щодо конкрентної країни, яка вас цікавить.

На даний момент МОЗ України оприлюднило на сайті проект наказу “Про застосування методів психологічного та психотерапевтичного впливу”. Ми вболіваємо за затвердження даного наказу – і згідно нього власне наявність міжнародної акредитації у визнаному і включеному у міжнародні протоколи психотерапевтичному методі (як-от КПТ) буде підставою для надання і оплати Національною службою здоров’я України психотерапевтичних послуг.

Ми викладаємо семінари і надаємо навчально-методичні матеріали українською мовою, а також очікуємо, що учасники програми на семінарах та в супервізійних групах також спілкуються українською мовою і нею виконують письмові завдання.  Але водночас, якщо хтось з учасників ще в процесі активного вивчення української мови і має труднощі у вільній комунікації – ми з розумінням ставимося до цього і надаємо належну підтримку у вивченні української мови в ході навчання 🙂

Згідно вимог Європейської асоціації КПТ проходження індивідуальної терапії є рекомендованим, але не обов’язковим компонентом навчання на КПТ-терапевта. Водночас обов’язковим компонентом є особистісна зрілість учасника, здатність розуміти і керувати своїми психологічними реакціями в ході терапії. Акцент є не на формальній кількості годин терапії, а на необхідній особистісній компетентності, психологічній зрілості. Відповідно, акредитація у КПТ передбачає обов’язкову наявність цих якостей, у випадку, якщо з огляду на проблеми у сфері психічного здоров’я чи особистісного характеру учасник потребує належної допомоги і зокрема психотерапії, то супервізор її рекомендуватиме і без неї не буде можливо одержати акредитацію. Втім, наголошуємо ще раз це не є обов’язкова чи формально окреслена певною кількістю годин вимога. Але однозначно цінна рекомендація!

Так, за наявності вагомих причин впродовж навчання можна скористатися правом академвідпустки з можливістю відновитися протягом трьох наступних років на інший курс (за умовами навчання цього курсу).

На нашій програмі вчаться учасники дуже різного віку – від молодих фахівців до осіб уже з великим життєвим та професійним досвідом. І ми спостерігаємо, що навчатися у такій спільноті – цікаво і взаємозбагачуюче!

Це не проблема. Попри те, що це цілком реалістично за чотири роки виконати усі критерії, водночас кожен зростає і здобуває фахову компетентність згідно свого темпу. Ви можете акредитуватися відповідно пізніше, коли буде готовність. Лиш по завершенню програми вам необхідно буде самостійно організувати собі належний супервізійний супровід і вести пацієнтів під супервізією, а також забезпечити умови підтримки подальшого професійного розвитку.

Це буде неетично. Це так, як би навчатися у медичному вузі, але не здавати іспитів і не ставити собі за ціль здобути диплом лікаря. Акредитація є підтвердженням компетентності у КПТ, вона є способом захисту стандарту якості методу, довіри до нього – а відтак  обов’язковим етапом професійного розвитку у КПТ.

Сфера охорони психічного здоров’я дуже широка – і КПТ має різні можливості застосування. Багато наших випускників працюють у приватній практиці, люблять свободу і можливості, які вона дає. Чимало – створюють власні приватні центри, що відкриває можливість працювати командою, розвивати комплексні програми допомоги. Частина працює в державних та приватних закладах різного профілю – від психіатричних клінік, амбулаторій до загальних і спеціалізованих медичних відділень, реабілітаційних центрів та ін.

Розгорнути

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання