КПТ+ базові техніки КПТ для консультування та коучингу

03

Формат проекту

Один рік навчання, десять дводенних семінарів, один семінар у місяць

Формат проведення проектів: Ми реалізовуємо даний проект як в групах очного навчання у Львові та Києві, так і в групах, що навчаються повністю онлайн. Початок проектів у Львові та онлайн – щорічно у вересні. У Києві/онлайн  – щорічно у січні.

Прийом заявок на проект, що стартує у вересні 2024 року буде завершено 20 червня! Ми набираємо групу очного навчання у Львові та групу, що навчатиметься повністю у онлайн форматі.  

Набір на групу очного навчання у Києві (що стартує у січні 2025 року) буде відкрито 16 вересня 2024 року.

На даний момент групи на проекти у Львові, та онлайн укомплектовані і прийом заявок на них закрито. Долучитися на проекти 2024 року немає можливості.

Наступний проект у Львові/онлайн – заплановано на вересень 2025 року. Прийом заявок на цей проект буде відкрито 1 березня 2025 року. 

Набір на групу очного навчання у Києві (що стартує у січні 2025 року) буде відкрито 16 вересня 2024 року.

 

Один рік навчання, десять дводенних семінарів

Місце проведення проектів: Львів/Київ/онлайн, набір щорічно. Початок проектів – щорічно у вересні. 

На даний момент групи на проекти у Львові, Києві та онлайн укомплектовані і прийом заявок на них закрито. Долучитися на проекти 2024 року немає можливості.

Наступний проект заплановано на вересень 2025 року. Прийом заявок на цей проект буде відкрито 1 березня 2025 року. 

 

 

14

Про проект

Даний навчальний проект є інноваційним впровадженням в Україні сучасних підходів психосоціальних втручань у сфері охорони та плекання психічного здоров’я, зокрема розвитку так званої моделі «КПТ низької інтенсивності» (low-intensity CBT). Проект базується на усвідомленні важливості розвитку багаторівневої покрокової системи турботи про психічне здоров’я та необхідності застосування психосоціальних втручань різного рівня спеціалізації та «інтенсивності» (тому не лише психотерапевтами, але й широким колом фахівців, що працюють у сфері людина-людина) зокрема у допомозі особам у коупінгу з різного роду проблемами та викликами життя, а також на рівні превенції порушень у сфері психічного здоров’я, плекання стресостійкості/резилієнтності (resilience) та психічного благополуччя.

02

Міжнародна модель

Програма створена за моделлю західних програм підготовки фахівців для плекання психічного благополуччя

38

Національна акредитація

Програма акредитована Українською асоціацією КПТ за стандартом програм “КПТ низької інтенсивності”

26

Компетентністний підхід

Нами розроблена цілісна модель теоретичних та практичних компетентностей, що їх мають здобути учасники програми.

42

Навчальні цілі проекту

Даний проект ставить собі за ціль підготувати фахівців до консультування та надання психосоціальної допомоги та супроводу особам, що стикаються з різного роду життєвими проблемами та труднощами на основі сучасних, науковообгрунтованих технік когнітивно-поведінкової терапії, а також розвитку моделі коучингу/допомоги орієнтованої на «позитивний» розвиток – тобто плекання благополуччя не в сенсі лише відсутності розладів, але  й більшої якості життя («щастя», «процвітання»), міжособистісних стосунків, особистісного зросту, творчої самореалізації.

46

Розуміння

Плекаємо розуміння людини та її досвіду на основі КПТ-парадигми – вчимо не просто теорій – а їх прикладного застосування.

43

Навики

Проект є практично-орієнтований. Ми вчимо техніки та допомагаємо розвинути майстерність у їх застосуванні.

48

Зріст

Сприяємо застосуванню КПТ для себе, для плекання резилієнтності, особистісного та професійного зросту.

Для нас дана програма є новим етапом розвитку Інституту, розвитку КПТ, розвитку сфери турботи про психічне здоров’я в Україні. Вона розширює межі звичних уявлень про сферу застосування психотерапії. Вона про те, що потрібно не лише лікувати психічні розлади, але й не менш важливо плекати психічне здоров’я – і процвітання людини, зміцнювати резилієнтність та надавати ефективну психосоціальну підтримку людям, що зіткнулися з життєвими труднощами та випробуваннями… І це можуть робити фахівці самих різних професій, що працюють у сфері людина-людина. І базові техніки КПТ є прекрасним інструментом для цього!

Для нас дана програма є новим етапом розвитку Інституту, розвитку КПТ, розвитку сфери турботи про психічне здоров’я в Україні. Вона розширює межі звичних уявлень про сферу застосування психотерапії. Вона про те, що потрібно не лише лікувати психічні розлади, але й не менш важливо плекати психічне здоров’я – і процвітання людини, зміцнювати стійкість та надавати ефективну психосоціальну підтримку людям, що зіткнулися з життєвими труднощами та випробуваннями… І це можуть робити фахівці самих різних професій, що працюють у сфері людина-людина. І базові техніки КПТ є прекрасним інструментом для цього!

05

Структура програми та її основні складові

Один рік навчання: 10 дводенних модулів, міжмодульна організована самостійна робота учасників (опрацювання літератури, перегляд відео технік, виконання домашніх завдань та ін.). Підсумкова письмова робота (ессе). Оцінка здобутих компетентностей на основі підсумкового теоретичного іспиту та практичного заліку. Загалом 120 годин навчання на семінарах та 50 годин самостійної міжмодульної роботи учасників.

19

Навчальні семінари

Вивчення та прикладне застосування теорії. Відпрацювання технік КПТ.

12

Самостійне навчання

Опрацювання літератури та навчальних відео. Творчі практичні завдання.

06

Оцінка компетентностей

Тематичні тести. Практичний залік. Підсумкове ессе

23

Для кого?

Фахівців, що працюють у сфері людина-людина: психологів, педагогів, лікарів різного профілю, медичних сестер, соціальних працівників, HR-менеджерів, духовенства, працівників сфери паліативної допомоги, реабілітації, благодійності, творчих професій та ін. (а також студенти, що здобувають відповідну освіту у даній сфері)

17

Тематичне наповнення

 

1. Вступне заняття

  • Сучасні моделі розуміння психічних розладів та психічного здоров’я
  • Основи теорії КПТ, життєві виклики/стреси, модель коупінгу та стресостійкості
  • Загальні принципи організації процесу консультування/коучингу
  • Поширені психічні розлади – сучасні підходи до допомоги

2. «Бути творцями життя»

  • Ідентифікація цінностей
  • Встановлення цілей
  • Побудова планів
  • Поведінкова активація

3. «Долати перешкоди»

  • Вирішення проблем
  • Прийняття рішень
  • Розвиток самоконтролю
  • Мотиваційне інтерв’ювання

4. «Уміння думати ясно і критично»

  • Техніки тестування думок та розвитку критичного мислення
  • Когнітивний рефреймінг та плекання “корисних думок та перспективи” в основі коупінгу
  • Робота з когнітивними спотвореннями
  • Техніки майндфулнес та дистанціювання

5. «Справлятися зі стресом та тривогою»

  • Стрес-менеджмент
  • Професійний стрес та захист від вигорання
  • Допомога у подоланні фобій/страхів
  • Робота з надмірними переживаннями за майбутнє

6. «Плекати стосунки»

  • Розвиток соціальних навичок
  • Менеджмент конфліктів, асертивність, контроль злості
  • Вирішення інтерперсональних проблем
  • Плекання стосунків у родині

7. «Долати кризи та випробування»

  • Кризове консультування
  • Перша психологічна допомога при травмі
  • Допомога в пережитті втрати
  • Основи допомоги при суіцидальності

8. «Плекати щастя»

  • Сучасне наукове розуміння “формули щастя”
  • Майндфулнес
  • Активності орієнтовані на культивацію щастя (вдячність, творчість, зв’язок з ресурсами, турбота про себе, тайм-менеджмент та ін.)

9. «Плекати особистісну зрілість»

  • Розвиток доброзичливості до себе та прийняття себе
  • Стратегії та практики підтримки особистісного зросту
  • Творчий розвиток особистості

10. Підсумкове заняття

  • Підсумковий іспит та практичний залік
  • Захист підсумкових письмових робіт

 

Розгорнути

Ми розробили програму цього навчального проекту, як захопливу подорож. Ми хочемо провести учасників через власний досвід внутрішнього зросту і застосування КПТ для себе. Ми хочемо зробити цю подорож у спільноті – бо віримо, що разом ми можемо піти значно далі, ніж кожен окремо. Ми розбили її на етапи і вибрали найцікавіші, найкорисніші аспекти сучасної КПТ, щоби поступово представити кожен з них. І ми відкинули зайве, щоби зосередитися на головному. І найголовніше – нашою головною метою було зробити цей курс 100% прикладним – щоби усі знання і навики врешті могли бути втілені в життя і принесли добрі плоди…

Ми розробили програму цього навчального проекту, як захопливу подорож. Ми хочемо провести учасників через власний досвід внутрішнього зросту і застосування КПТ для себе. Ми хочемо зробити цю подорож у спільноті – бо віримо, що разом ми можемо піти значно далі, ніж кожен окремо. Ми розбили її на етапи і вибрали найцікавіші, найкорисніші аспекти сучасної КПТ, щоби поступово представити кожен з них. І ми відкинули зайве, щоби зосередитися на головному. І найголовніше – нашою головною метою було зробити цей курс 100% прикладним – щоби усі знання і навички врешті могли бути втілені в життя і принесли добрі плоди…

25

Сертифікація

Учасники даного проекту, що успішно виконали усі його вимоги, одержують підсумковий сертифікат за стандартом «КПТ+» від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії. Даний сертифікат підтверджує здобуття необхідних компетентностей, що дозволяють використовувати базові техніки КПТ у консультуванні та коучингу (у межах професійної діяльності відповідно до наявної професійної освіти/диплому) з особами, що шукають підтримки у плеканні психологічного розвитку, благополуччя або ж стикаються з життєвими труднощами/випробуваннями та іншого роду проблемами.

Уточнюємо, що даний сертифікат не присвоює кваліфікації когнітивно-поведінкового психотерапевта (підготовка на психотерапевта – фахівця, що використовує КПТ для лікування психічних розладів – відбувається за стандартом ЕАВСТ на чотирьохрічній базовій навчальній програмі УІКПТ).

01

Викладачі

команда УІКПТ, акредитовані викладачі методу КПТ.

Керівник проекту у Києві: Ольга Сергієнко
Керівник проекту у Львові: Галина Нетлюх
04

Умови участі у проекті

  • Наявність базової фахової освіти у сфері людина-людина – у проекті можуть взяти участь наступного роду фахівці: психологи, педагоги, лікарі різного профілю, медичні сестри, соціальні працівники, HR-менеджери, духовенство, працівники сфери паліативної допомоги, реабілітації, благодійності та ін. На основі розгляду заявки до участі в проекті можуть також допускатися студенти/інтерни даних спеціальностей.
  • Наявність належних комунікативних/ інтерперсональних вмінь та особистісної зрілості необхідної для праці у сфері консультування та дотримання етичних та професійних стандартів цієї практики.
39

Відгуки випускників програми

Річний курс подарував не лише знання і навички з КПТ консультування, після якого я активно почала консультувати клієнтів, маючи надійну «дорожну карту» та підтримку викладачів. КПТ+ це також про спільноту професійних людей та викладачів, які щедро діляться знаннями та підтримкою. Цей курс став трансформаційний для мене як в особистому житті, так і в професійному. Він вплинув на мою особисту резилієнтність та дає можливість мені ефективно допомагати моїм клієнтам…

Катерина Клюзко
психолог, Київ

20

Вартість участі

Вартість участі у проекті:  30 тис. грн за семестр/півріччя (60 тис. грн за усю програму) Оплата розділена на два платежі по семестрах. Дана вартість повністю покриває усі компоненти проекту і додаткових оплат не передбачено. Оплата за перший семестр здійснюється одразу після зарахування на проект і комплектації групи. УІКПТ може змінювати вартість навчання по ходу проекту у випадку суттєвих змін в економічно-фінансовій ситуації у країні.

 

11

Реєстрація на участь у проекті

Реєстрація на проект складається з двох кроків:

 

Перший крок: необхідно заповнити коротку онлайн-форму за лінком, що вказаний нижче

 

Другий крок: необхідно спершу завантажити, а тоді заповнити аплікаційну форму (за лінком нижче) і надіслати разом зі сканом диплому про вищу освіту (чи довідкою про навчання) на електронну адресу УІКПТ (secretariat.uicbt@gmail.com). Просимо звернути увагу – форма має бути заповнена у електронному вигляді і надіслана у форматі документу Microsoft Word або PDF. Звірте наявність вставленої фотографії та мотиваційного ессе вказаного об’єму.  Зарахування на проект відбувається на основі розгляду заявки (при потребі може додатково призначатися співбесіда) та почерговості подання заявки. УІКПТ залишає за собою право пріоритетно надавати місця на участь у даному проекті фахівцям, що працюють у соціальних проектах пов’язаних з гуманітарною відповіддю на виклики війни. 

Звертаємо також увагу на те, що для психологів ЗСУ УІКПТ разом з УАКПТ готують безкоштовний гуманітарний проект за моделлю КПТ+ – у випадку, якщо ви є на посаді психолога у ЗСУ – просимо писати на адресу нашого секретаріату, якщо вас цікавить участь у даному проекті.

Прийом заявок на проект, що розпочнеться у Львові та онлайн у вересні 2024 року відкрито! Планується набір групи очного навчання у Львові та групи, що вчитиметься повністю онлайн. Ми не встановлюємо дедлайну щодо подання заявок – але радимо не зволікати, оскільки  після поступлення належної кількості заяв і комплектації груп, прийом заявок буде закрито. Зарахування на основі розгляду заявки та послідовності подання.

Прийом заявок на наступний проект у Києві/онлайн (початок – січень 2024) буде відкрито 16 вересня 2024 року.

Наступний проект у Львові/онлайн – заплановано на вересень 2024 року. Прийом заявок на цей проект буде відкрито 1 березня 2024 року. Наступний проект у Києві – у січні 2025 року (прийом заявок на цей проект буде відкрито 16 вересня 2024 року). Аплікаційні форми будуть доступні після анонсів проектів у зазначені дедлайни. Попередня реєстрація недоступна.

 

Прийом заявок на наступний проект (початок – вересень 2025) буде відкрито 1 березня 2025 року.

На даний момент групи на проекти 2024-2025 року у Львові, Києві та онлайн укомплектовані і прийом заявок на них закрито. Долучитися немає можливості.

 

Прийом заявок на проект, що розпочнеться у Києві та онлайн у січні 2025 року відкрито! Планується набір групи почергово очного/онлайн навчання (тобто один семінар очно у Києві, наступний – онлайн, так почергово).

Зарахування на основі розгляду заявок (при потребі може додатково призначатися співбесіда) по мірі поступлення заявок та комплектації груп (кількість місць у навчальних групах обмежена!). Оплата за перший семестр протягом двох тижнів після комплектації групи.

Інформуємо, що на даний момент заявок подано значно більше, аніж місць у навчальній групі – реєстрація тимчасово ще є відкрита, але усі заявки реєструватимуться як резервні і будуть розглянуті виключно за умови наявності вільних місць після завершення комплектації груп і проведення оплат.

Прийом заявок на наступний проект у Льові/онлайн (початок – вересень 2024) буде відкрито 1 березня 2024 року.

На даний момент групи на проекти 2024-2025 року у Львові, Києві та онлайн укомплектовані і прийом заявок на них закрито. Долучитися немає можливості.

Цей курс залишив теплий і світлий відгук у серці та водночас чіткий, структурований, якісний відбиток у мізках. Власне, я йшла на курс більше за другим: за наукою, за практикою, за якісним знанням та засобами інтеграції їх у практику, але друге без першого було б куце і неживе : ) Це курс, який дає ресурс душі рости вгору, думкам вглиб, а навичкам –  ушир. Так і має бути, міркую,  на доброму курсі 🙂

Галина Сасин
психолог, бізнес-тренер, Київ

У сповнені випробувань часи війни для нас ця програма має особливе значення. Адже потреба у психосоціальній підтримці є дуже масштабною. І КПТ має великий потенціал застосування у форматі короткотермінового консультування для осіб, що стикаються з різного роду життєвими викликами. Цією програмою ми хочемо надати фахівцям у відносно короткі терміни дієві інструменти КПТ для ефективної допомоги потребуючим. Саме тому ми надаємо цій програмі особливої приорітетності і збільшуємо кількість навчальних груп та залучаємо ширшу команду фахівців. Психологічний фронт  – широкий. І нам потрібна справжня “армія” фахівців для надання якісної вчасної допомоги – бо наш національний вибір залишається незмінним – Вистояти. Перемогти. Відродитися!

16

Поширені запитання

Базовий проект з КПТ готує психотерапевтів, які спеціалізуються у використанні КПТ для лікування психічних розладів. Їх освіта здійснюється за європейським стандартом підготовки фахівців-психотерапевтів з КПТ і підтверджується відповідною акредитацією у методі. Проект «КПТ+» дає знання базових технік КПТ та вчить застосовувати їх у психосоціальній допомозі особам, що стикаються з різного роду життєвими проблемами чи ж прагнуть працювати над особистим розвитком, покращенням якості життя і т.п.

Так, можна, якщо є необхідна базова освіта державного взірця (психіатра, лікаря-психотерапевта, психолога). Години зараховуються у загальне портфоліо КПТ-освіти, але це не відміняє необхідності у повному, від самого початку проходженні базового навчання. Попри повторення певних тем і технік, вони вивчаються на більш спеціалізованому рівні щодо лікування психічних розладів.

Так, можна, і проходити додатково навчання на «КПТ+» немає необхідності, тематика проекту «КПТ+» є включена у базовий проект з КПТ.

Ми використовуємо термін консультування для позначення короткотермінового виду психосоціальної допомоги (у формі одноразової чи кількох консультацій) для осіб, що стикаються з певного роду проблемами та життєвими викликами. Психотерапія ж є високоспеціалізованою психосоціальною допомогою, яка може бути різної тривалості (від короткотривалої, що може включати 4-12 сесій до кількарічної у залежності від виду та вираженості розладів та проблем), і яка зосереджена на лікуванні психічних розладів.

Труднощів адаптації до змін, викликів та стресів життя (вимушене переселення, безробіття, хвороба, повернення з фронту), проблеми стосунків (подружніх, батьки-діти, труднощі спілкування та ін.), проблем пов’язаних з роботою (професійне вигорання, робочий стрес, конфлікти та ін.), а також проблем у інших сферах життя та специфічних до вікових етапів життя.

Для лікування психічних розладів згідно сучасних протоколів має використовуватися спеціалізована психотерапевтична допомога, зокрема КПТ. В окремих країнах, у яких є великий дефіцит психотерапевтів у доказових підходах під егідою міжнародних організацій, зокрема ВООЗ, реалізовувалися проекти з швидкого навчання «КПТ низької інтенсивності» та застосування цього підходу для допомоги людям з депресією чи іншими поширеними психічними розладами – зокрема такі проекти реалізовувалися в Кенії, Пакистані та інших країнах. Дослідження показали певну ефективність таких проектів, втім зрозуміло, що це було в умовах майже повної відсутності спеціалістів-психотерапевтів, підготовка яких вимагає набагато більше часу та ресурсів. Тож в даних проектах такий досвід був оправданий – можна сказати аналогією, що коли нема лікарів, то частину лікарської праці вимушено бере на себе середній медичний персонал. Втім за наявності доступу до спеціалізованої фахової психотерапії, звісно, перевага мала би бути надана останній. Важливо зазначити також, що у окремих розвинених країнах фахівці «КПТ низької інтенсивності» можуть працювати у супроводі з психотерапевтами методу КПТ для реалізації певної частини психосоціальних втручань – за аналогією як середній медичний персонал робить частину роботи у допомозі пацієнтам у команді з лікарем. Така модель функціонує зокрема у Британії. У таких випадках як правило фахівці «КПТ низької інтенсивності» працюють в команді під супервізією і роблять певні базові втручання щодо легких форм депресії, тривожних розладів (для прикладу, поведінкову активацію, консультування щодо вирішення проблем та ін.). Тож сподіваємося, що з розвитком національної системи охорони психічного здоров’я перспективи застосування «КПТ+» в Україні також розширюватимуться.

Визначення цінностей і цілей, планування життя, тайм-менеджмент, розвиток навичок комунікації, творчий розвиток, прийняття вибору, навігація крізь життєві переходи та вікові періоди, особистісний розвиток, побудова глибоких та якісних міжособистих стосунків, реалізація себе у сфері праці, плекання стресостійкості, щасливого та змістовного життя та ін.

Це можливо як виняток за обставин, коли відповідна особа є активно залучена у соціальній сфері: для прикладу активісти громадських гуманітарних організацій, руху взаємопідтримки та спільнот взаємодопомоги та ін. Власне за міжнародним досвідом, особи, що є активно залучені у програми підтримки рівний-рівному можуть бути важливими особами у сфері соціальної підтримки і власне їм може бути помічним володіння компетентностями, що дає програма «КПТ+».

«КПТ низької інтенсивності» не пов’язане конкретно з певним видом фахової акредитації (як-от завершення базового проекту веде до акредитації як КПТ-терапевта), і сертифікація по програмі «КПТ+» підкреслює власне набуття специфічних компетентностей у сфері охорони психічного здоров’я, які може використовувати особа того чи іншого фаху у власній сфері праці (напр., соціального працівника, сімейного лікаря, медичної сестри, педагога, душпастира та ін.). Тож називатися КПТ-терапевтом випускник не зможе, але застосовувати техніки КПТ та належати до фахової спільноти КПТ – так!

Розгорнути

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання