КПТ-підхід у турботі про психічне здоров'я у перинатальному періоді

(онлайн програма)

03

Формат проекту

П’ять трьохгодинних вебінари, міжмодульна самостійна робота учасників

Наступний проект заплановано на осінь 2024 року – слідкуйте за анонсами на нашому сайті!

 

П’ять трьохгодинних вебінари, міжмодульна самостійна робота учасників

Розклад занять у наступному проекті: 29.02, 07.03, 14.03, 21.03, 26.03 2024 року, 16:00-19:00

У випадку проблем з електрикою/зв’язком – буде доступний запис вебінару

Прийом заявок на весняний проект 2024 року відкрито!

Дедлайн ранньої реєстрації – 20 січня 2024 року. Кількість учасників у навчальній групі обмежена, зарахування на основі послідовності реєстрації.

46

Психічне здоров'я у перинатальному періоді

Перинатальний період – час вагітності та перших місяців життя – є критично важливим з точки зору охорони психічного здоров’я. Це час великих перетворень і «початків» – батьківства, стосунку прив’язаності між батьками та дитиною – ми знаємо з досліджень, наскільки важливим він є для подальшого психічного здоров’я та гармонійного особистісного розвитку дитини. Відтак є вкрай важливо, щоби в оцей час заклався добрий «фундамент», з якого ростиме як батьківське та родинне щастя, так і психічний добробут дитини. Водночас цей час – це теж час вразливості і викликів. І з досліджень ми знаємо, що щонайменше 10% дорослих осіб в цей період матимуть психічних розлад, з них найпоширеніші це депресія та тривожні розлади. Без належної допомоги ці розлади можуть мати суттєвий вплив на якість життя, батьківство, стосунки в родині, психічний розвиток дитини. На жаль, велика частина цих розладів не виявляються вчасно і потребуючі того особи не отримують належної допомоги. Водночас існують ефективні методи діагностики та допомоги – і наша спільна мета, усіх фахівців, що працюють у цій сфері – охопити нашою турботою психічне здоров’я матерів та татів, плекати щасливі стосунки в родині, захистити і сприяти гармонійному психічному розвитку дітей!

42

Про проект

Даний проект адресований для широкого кола фахівців сфери охорони здоров’я під час вагітності та в післяпологовому періоді – психіатрів, психотерапевтів, психологів, сімейних лікарів, акушер-гінекологів, неонатологів та педіатрів, медичних сестер, соціальних працівників. Його метою є дати сучасне наукове розуміння психічного здоров’я та його порушень під час вагітності та в післяпологовому періоді, а також розуміння можливостей превенції, промоції та допомоги. Програма ставить собі за ціль також допомогти розвинути необхідні вміння для проведення скринінгу для виявлення поширених психічних розладів та ширшої оцінки психічного стану, а також навчити проводити психоедукацію, забезпечувати психосоціальний супровід з використанням базових технік КПТ у форматі «втручань низької інтенсивності», а також уміти у належний спосіб скеровувати пацієнтів за спеціалізованою фаховою допомогою. Важливим завданням програми є теж забезпечити необхідну психосоціальну підтримку родині при зіткненні з різного роду випробуваннями – втратою дитини, передчасним народженням, соматичними розладами, безпліддям та ін. А також надавати підтримку в плеканні стосунку прив’язаності між батьками та дитиною та забезпечувати психологічний супровід впродовж перших місяців життя.

14

Про модель програми

Ми зробили дану програму у форматі короткотермінової онлайн-програми, щоби підтримати участь у ній фахівців з різних регіонів України і створити можливість у короткий термін здобути базову компетентність у сфері турботи про психічне здоров’я у перинатальному періоді. Навчальні вебінари відбуватимуться в інтерактивному форматі з великим акцентом на прикладне застосування теорії та практичне відпрацювання основних технік у маленьких підгрупах (з використання функції кімнат у програмі zoom). Учасники  ознайомляться з базовими техніками КПТ та можливостями їх застосування для консультування та супроводу, а також методиками скринінгу та базового обстеження психічного стану. Розвиток навичок  планування допомоги відбуватиметься шляхом обговорення конкретних клінічних випадків та ситуаційних задач. Між зустрічами учасники опрацьовуватимуть рекомендовану літературу та навчально-методичні матеріали до даної теми.

 

07

Навчальні вебінари

Вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок.

22

Практичні завдання

Прикладні домашні завдання на розвиток практичних навиків

12

Опрацювання літератури

Самостійна робота з навчально-методичними матеріалами.

05

Тематика програми

  • Психологічні завдання та виклики періоду вагітності та перших місяців життя – модель розуміння, підтримки та плекання позитивного психічного здоров’я
  • Інтегративна КПТ-модель розуміння психічного здоров’я та його порушень у перинатальному періоді . Розуміння факторів та групи ризику. Модель превентивних втручань.
  • Основні поширені психічні розлади перинатального періоду: тривожні розлади, ПТСР, обсесивно-компульсивний розлад, депресія, психотичні розлади та ін.
  • Методи скринінгу та діагностики психічних розладів. Модель раннього виявлення
  • Основні доказові методи допомоги при поширених психічних розладах: огляд протоколів, завдання психоедукації та скерування за належною допомогою
  • Можливості застосування базових КПТ-втручань у перинатальному періоді у моделі «втручань низької інтенсивності». Покази до скерування за спеціалізованою КПТ
  • Стосунки в родині у перинатальному періоді: модель плекання, підтримки та допомоги
  • Особливості психологічної підтримки та супроводу при перинатальній втраті
  • Психологічний супровід батьків дітей, які народилися передчасно чи з соматичними захворюваннями
  • Психологічний супровід батьків при народженні дитини з неповносправністю
  • Формування стосунку прив’язаності між батьками та дитиною на першому році життя: моделі підтримки та плекання
  • Основні механізми порушень батьківства у перинатальному періоді. Проблема скривдження, емоційного занедбання дітей у ранньому дитинстві. Моделі втручань та методи допомоги.
  • Інтегративна КПТ-модель підготовки до батьківства та «батьківських шкіл» у груповому форматі
  • Психологічні виміри проблеми безпліддя – можливості супроводу та допомоги
  • Психологічний супровід процесу усиновлення
  • Основні проблеми сфери психічного здоров’я немовлят, виклики діагностики та можливості допомоги
01

Ведуча програми

Софія Влох
лікар-психіатр центру «Коло сім’ї», акредитований терапевт, супервізор та викладач-аспірант методу КПТ  – зі спеціалізацією у турботі про психічне здоров’я у перинатальному періоді

04

Для кого?

Проект адресований для широкого кола фахівців сфери охорони психічного здоров’я під час вагітності та в післяпологовому періоді – психіатрів, психотерапевтів, психологів, сімейних лікарів, акушер-гінекологів, неонатологів, медичних сестер та ін.

Час вагітності, перших місяців життя – це особливий час, час початку – життя, стосунків, дороги розвитку… Це час великих можливостей, але також великих ризиків і вразливості. І наше завдання, як фахівців – огорнути усі сфери цього періоду, зокрема і сферу психічного здоров’я – чутливою турботою, якісною фаховою допомогою. Бо початок – і життя, і батьківства, і стосунків – має бути добрий – попри усі можливі виклики і перешкоди. Ця навчальна програма – це лаконічний путівник для широкого кола фахівців даної сфери, як організувати таку належну фахову турботу про психічне здоров’я у перинатальному періоді з використанням ефективної, доказової моделі когнітивно-поведінкової терапії.

25

Сертифікація

По завершенню проекту та виконанні усіх його умов учасники отримають електронний сертифікат про успішне завершення програми від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії.

Умовою одержання сертифікату є повноцінна участь в усіх чотирьох вебінарах (в режимі увімкненої камери, роботи у групах відпрацювання навичок), виконання усіх домашніх завдань та опрацювання обов’язкової літератури. У випадку пропуску з поважних причин (через проблеми з електрикою та ін.) – зараховується перегляд відеозапису.

20

Вартість участі

При реєстрації та оплаті до 20 січня 2024 року – 8500 грн. При реєстрації у період з 21  до 31 січня – 9000 грн. При реєстрації з 1 лютого – 10000 грн. Нагадуємо, що кількість учасників у навчальній групі обмежена і зарахування на проект відбувається на основі послідовності реєстрації.

 

Буде уточнено після анонсу наступного проекту (для орієнтирів: вартість попереднього проекту становила 8500 грн при ранній реєстрації).

 

11

Реєстрація на участь у програмі

Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно інструкцій, що будуть надіслані згодом після реєстрації необхідної кількості заявок для набору групи. Кількість учасників у навчальній групі обмежена. Зарахування на основі послідовності реєстрації заявок.

Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно інструкцій, що будуть надіслані згодом після реєстрації необхідної кількості заявок для набору групи. Форма реєстрації буде доступна після анонсу наступного проекту.

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання