КПТ-підхід у турботі про психічне здоров'я у перинатальному періоді

(онлайн програма)

03

Формат проекту

П’ять трьохгодинних вебінари у вечірній час (16:00-19:00), міжмодульна самостійна робота учасників;

Розклад вебінарів: 13, 20, 27 березня, 3, 10 квітня 2025 року;

Прийом заявок на проект, що відбудеться у березні- квітні 2025 року, відкрито! Кількість місць у навчальній групі обмежена – зарахування на основі послідовності реєстрації;

Дедлайн ранньої реєстрації – 15 січня!

 

П’ять трьохгодинних вебінари, міжмодульна самостійна робота учасників

Розклад занять у наступному проекті: 29.02, 07.03, 14.03, 21.03, 26.03 2024 року, 16:00-19:00

У випадку проблем з електрикою/зв’язком – буде доступний запис вебінару

Прийом заявок на весняний проект 2024 року відкрито!

Дедлайн ранньої реєстрації – 20 січня 2024 року. Кількість учасників у навчальній групі обмежена, зарахування на основі послідовності реєстрації.

46

Психічне здоров'я у перинатальному періоді

Перинатальний період – час вагітності та перших місяців життя – є критично важливим з точки зору охорони психічного здоров’я. Це час великих перетворень і «початків» – батьківства, стосунку прив’язаності між батьками та дитиною – ми знаємо з досліджень, наскільки важливим він є для подальшого психічного здоров’я та гармонійного особистісного розвитку дитини. Відтак є вкрай важливо, щоби в оцей час заклався добрий «фундамент», з якого ростиме як батьківське та родинне щастя, так і психічний добробут дитини. Водночас цей час – це теж час вразливості і викликів. І з досліджень ми знаємо, що щонайменше 10% дорослих осіб в цей період матимуть психічних розлад, з них найпоширеніші це депресія та тривожні розлади. Без належної допомоги ці розлади можуть мати суттєвий вплив на якість життя, батьківство, стосунки в родині, психічний розвиток дитини. На жаль, велика частина цих розладів не виявляються вчасно і потребуючі того особи не отримують належної допомоги. Водночас існують ефективні методи діагностики та допомоги – і наша спільна мета, усіх фахівців, що працюють у цій сфері – охопити нашою турботою психічне здоров’я матерів та татів, плекати щасливі стосунки в родині, захистити і сприяти гармонійному психічному розвитку дітей!

42

Про проект

Даний проект адресований для широкого кола фахівців сфери охорони здоров’я під час вагітності та в післяпологовому періоді – психіатрів, психотерапевтів, психологів, сімейних лікарів, акушер-гінекологів, неонатологів та педіатрів, медичних сестер, соціальних працівників. Його метою є дати сучасне наукове розуміння психічного здоров’я та його порушень під час вагітності та в післяпологовому періоді, а також розуміння можливостей превенції, промоції та допомоги. Програма ставить собі за ціль також допомогти розвинути необхідні вміння для проведення скринінгу для виявлення поширених психічних розладів та ширшої оцінки психічного стану, а також навчити проводити психоедукацію, забезпечувати психосоціальний супровід з використанням базових технік КПТ у форматі «втручань низької інтенсивності», а також уміти у належний спосіб скеровувати пацієнтів за спеціалізованою фаховою допомогою. Важливим завданням програми є теж забезпечити необхідну психосоціальну підтримку родині при зіткненні з різного роду випробуваннями – втратою дитини, передчасним народженням, соматичними розладами, безпліддям та ін. А також надавати підтримку в плеканні стосунку прив’язаності між батьками та дитиною та забезпечувати психологічний супровід впродовж перших місяців життя.

14

Про модель програми

Ми зробили дану програму у форматі короткотермінової онлайн-програми, щоби підтримати участь у ній фахівців з різних регіонів України і створити можливість у короткий термін здобути базову компетентність у сфері турботи про психічне здоров’я у перинатальному періоді. Навчальні вебінари відбуватимуться в інтерактивному форматі з великим акцентом на прикладне застосування теорії та практичне відпрацювання основних технік у маленьких підгрупах (з використання функції кімнат у програмі zoom). Учасники  ознайомляться з базовими техніками КПТ та можливостями їх застосування для консультування та супроводу, а також методиками скринінгу та базового обстеження психічного стану. Розвиток навичок  планування допомоги відбуватиметься шляхом обговорення конкретних клінічних випадків та ситуаційних задач. Між зустрічами учасники опрацьовуватимуть рекомендовану літературу та навчально-методичні матеріали до даної теми.

 

07

Навчальні вебінари

Вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок.

22

Практичні завдання

Прикладні домашні завдання на розвиток практичних навиків

12

Опрацювання літератури

Самостійна робота з навчально-методичними матеріалами.

05

Тематика програми

  • Психологічні завдання та виклики періоду вагітності та перших місяців життя – модель розуміння, підтримки та плекання позитивного психічного здоров’я
  • Інтегративна КПТ-модель розуміння психічного здоров’я та його порушень у перинатальному періоді . Розуміння факторів та групи ризику. Модель превентивних втручань.
  • Основні поширені психічні розлади перинатального періоду: тривожні розлади, ПТСР, обсесивно-компульсивний розлад, депресія, психотичні розлади та ін.
  • Методи скринінгу та діагностики психічних розладів. Модель раннього виявлення
  • Основні доказові методи допомоги при поширених психічних розладах: огляд протоколів, завдання психоедукації та скерування за належною допомогою
  • Можливості застосування базових КПТ-втручань у перинатальному періоді у моделі «втручань низької інтенсивності». Покази до скерування за спеціалізованою КПТ
  • Стосунки в родині у перинатальному періоді: модель плекання, підтримки та допомоги
  • Особливості психологічної підтримки та супроводу при перинатальній втраті
  • Психологічний супровід батьків дітей, які народилися передчасно чи з соматичними захворюваннями
  • Психологічний супровід батьків при народженні дитини з неповносправністю
  • Формування стосунку прив’язаності між батьками та дитиною на першому році життя: моделі підтримки та плекання
  • Основні механізми порушень батьківства у перинатальному періоді. Проблема скривдження, емоційного занедбання дітей у ранньому дитинстві. Моделі втручань та методи допомоги.
  • Інтегративна КПТ-модель підготовки до батьківства та «батьківських шкіл» у груповому форматі
  • Психологічні виміри проблеми безпліддя – можливості супроводу та допомоги
  • Психологічний супровід процесу усиновлення
  • Основні проблеми сфери психічного здоров’я немовлят, виклики діагностики та можливості допомоги
01

Ведуча програми

Софія Влох
лікар-психіатр центру «Коло сім’ї», акредитований терапевт, супервізор та викладач-аспірант методу КПТ  – зі спеціалізацією у турботі про психічне здоров’я у перинатальному періоді

04

Для кого?

Проект адресований для широкого кола фахівців сфери охорони психічного здоров’я під час вагітності та в післяпологовому періоді – психіатрів, психотерапевтів, психологів, сімейних лікарів, акушер-гінекологів, неонатологів, медичних сестер та ін.

Час вагітності, перших місяців життя – це особливий час, час початку – життя, стосунків, дороги розвитку… Це час великих можливостей, але також великих ризиків і вразливості. І наше завдання, як фахівців – огорнути усі сфери цього періоду, зокрема і сферу психічного здоров’я – чутливою турботою, якісною фаховою допомогою. Бо початок – і життя, і батьківства, і стосунків – має бути добрий – попри усі можливі виклики і перешкоди. Ця навчальна програма – це лаконічний путівник для широкого кола фахівців даної сфери, як організувати таку належну фахову турботу про психічне здоров’я у перинатальному періоді з використанням ефективної, доказової моделі когнітивно-поведінкової терапії.

25

Сертифікація

По завершенню проекту та виконанні усіх його умов учасники отримають електронний сертифікат про успішне завершення програми від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії.

Умовою одержання сертифікату є повноцінна участь в усіх чотирьох вебінарах (в режимі увімкненої камери, роботи у групах відпрацювання навичок), виконання усіх домашніх завдань та опрацювання обов’язкової літератури. У випадку пропуску з поважних причин (через проблеми з електрикою та ін.) – зараховується перегляд відеозапису.

20

Вартість участі

При реєстрації та оплаті до 20 січня 2024 року – 8500 грн. При реєстрації у період з 21  до 31 січня – 9000 грн. При реєстрації з 1 лютого – 10000 грн. Нагадуємо, що кількість учасників у навчальній групі обмежена і зарахування на проект відбувається на основі послідовності реєстрації.

 

8500 грн. при реєстрації до 15 січня 2025 року, 9000 грн. з 16 до 29 січня 2025, 10 000 грн. з 30 січня 2025.

Оплата здійснюється одним платежем після підтвердження реєстрації та можливості участі у проекті.

11

Реєстрація на участь у програмі

Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно інструкцій, що будуть надіслані згодом після реєстрації необхідної кількості заявок для набору групи. Кількість учасників у навчальній групі обмежена. Зарахування на основі послідовності реєстрації заявок.

Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно вказаних у формі  інструкцій – вказівки щодо оплати будуть надіслані після реєстрації необхідної кількості заявок для набору групи, а відтак прийняття рішення про відкриття наступного набору та уточнення розкладу.

Набір учасників на проект, що заплановано розпочати у березні 2025 року відкрито!

Кількість учасників у навчальній групі обмежено – зарахування на основі послідовності подання заявок.

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання