КПТ-модель консультування та супроводу при пережитті втрати

(онлайн програма)

03

Формат проекту

Три трьохгодинні вебінари, міжмодульна самостійна робота учасників

Наступний набір програми заплановано на осінь 2022 року – слідкуйте за анонсами на сайті.

45

Про пережиття втрати...

Втрата є частиною життя – і це без сумніву один з тих найбільш сумних та болісних досвідів нашого життя, якого нікому не минути… Цей досвід – як непроста дорога – її легше здолати тоді, коли маємо добрі орієнтири і навігацію, коли ми на ній не одні, коли ми оточенні співчуттям і підтримкою, коли  разом поминаємо і пам’ятаємо, коли з підтримкою можемо поратися з викликами, віднаходити і поглиблювати сенси і продовжувати творити життя – з пам’яттю і з любов’ю… У багатьох випадках люди інтегрують цей досвід втрати з підтримкою рідних та друзів, внутрішніх ресурсів, а також ресурсів культури, духовності. Водночас є непрості втрати, коли ресурсів не вистарчає, а дорога є надто крутою – саме тоді може бути особливо цінною підтримка фахівців… І саме для цього цей проект – наша мрія, що він допоможе фахівцям поглибити мудрість у розумінні досвіду втрати, чутливість у способі присутності і підтримки, а також даватиме додаткові знаряддя з пакету ефективного, науково-обґрунтованого протоколу КПТ для подолання специфічних перешкод на дорозі пережиття та інтеграції досвіду втрати…

42

Про проект

Даний проект адресований широкому колу фахівців, що працюють у сфері охорони психічного здоров’я. Його метою є дати сучасне науково-базоване і водночас емпатичне розуміння досвіду пережиття втрати та багатьох чинників, що його визначають та моделюють, а також представити КПТ-модель консультування та супроводу осіб, що стикаються з різного роду викликами у інтеграції досвіду втрати та потребують фахової підтримки. В основі програми є навчання базових технік інтегрованого КПТ-протоколу, що можуть застосовуватися фахівцями на різних рівнях допомоги дітям, молоді, дорослим в контексті як короткотривалого консультування, так і тривалішого супроводу. Водночас навчання цих технік обмежене рівнем використання їх у моделі консультування та супроводу (навчання їх застосування на рівні психотерапевтичної допомоги при лікуванні ускладненої реакції втрати реалізується в межах 4-річного освітнього проекту з КПТ). Важливим завданням проекту є вироблення належної чутливості, розуміння та готовності фахівців бути підтримкою особам, що стикаються з викликами в інтеграції досвіду втрати, та через підтримуючу модель стосунку та застосування окремих, націлених на конкретні труднощі технік КПТ допомагати особам рухатися дорогою інтеграції втрати… Окрему увагу буде зосереджено на залученні соціальної підтримки, використанні культуральних та духовних ресурсів, ритуалів, ресурсу родини та спільноти. Буде розглянуто також принципи турботи про себе та захисту від вигорання для фахівців, що надають кризові втручання та працюють з клієнтами, що переживають втрату.

14

Про модель програми

Ми зробили дану програму у форматі короткотермінової онлайн-програми, щоби підтримати участь у ній фахівців з різних регіонів України і створити можливість у короткий термін здобути базову компетентність у консультуванні та супроводі осіб, що переживають втрату. Ми відібрали саму “ессенцію” КПТ-протоколу і запланували проект у максимально конденсованій та лаконічній формі. Навчальні вебінари відбуватимуться в інтерактивному форматі з великим акцентом на прикладне застосування теорії та практичне відпрацювання основних технік у маленьких підгрупах (з використання функції кімнат у програмі zoom). Учасники детально ознайомляться з ключовими техніками, що застосовуються у КПТ-протоколі допомоги при пережитті втрати. Планування втручань відбуватиметься шляхом обговорення конкретних клінічних випадків та ситуаційних задач. Між зустрічами учасники опрацьовуватимуть рекомендовану літературу та навчально-методичні матеріали до даної теми, а також переглядатимуть та рефлексуватимуть над художніми фільмами, що відображають різний досвід пережиття втрати.

07

Навчальні вебінари

Вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок.

22

Практичні завдання

Прикладні домашні завдання на розвиток практичних навиків

12

Опрацювання літератури

Самостійна робота з навчально-методичними матеріалами.

27

Перегляд фільмів

Рефлексії над вибраними фільмами про досвід пережиття втрати.

34

Обговорення випадків

Спільний аналіз та побудова стратегії допомоги

40

Інтеграція власного досвіду

Рефлексія над власним досвідом пережиття втрати

05

Тематика програми

  • Сучасні наукові моделі розуміння досвіду пережиття втрати: теорія прив’язаності, двокомпонентна модель, теорія тривалого стосунку (continuous bond) та ін.
  • Основні завдання процесу пережиття втрати
  • Фактори, що модифікують досвід пережиття втрати
  • Особливості пережиття втрати при різного роду обставинах та особливостях смерті (перинатальна втрата, втрати внаслідок суіциду, в контексті психотравмуючих подій, пандемії COVID-19 та ін.)
  • Досвід втрати в контексті різних культур та духовних традицій
  • Поняття резилієнтної жалоби та огляд компонентів резилієнтності
  • Поняття ускладненої реакції втрати: симптоми, види і механізми розвитку
  • Особливості обстеження і первинної консультації
  • Особлива роль стосунку між консультантом/терапевтом та особою, що переживає втрату
  • Основні техніки КПТ для підтримки завдань пов’язаних з інтеграцією втрати
  • Принципи та особливості залучення соціальної підтримки
  • Роль ритуалів у інтеграції досвіди втрати, модель залучення культуральних та духовних ресурсів
  • Особливості супроводу усієї родини
  • Консультування та супроводу дітей та молоді при пережитті втрати
  • Менеджмент реакцій консультанта/терапевта та турбота про себе при роботі з досвідом втрати
01

Ведучий програми

Олег Романчук
лікар-психотерапевт, дитячий та підлітковий психіатр, акредитований терапевт, супервізор та викладач методу КПТ та схема-терапії – зі спеціалізацією та багаторічним досвідом роботи у сфері психотравми та втрати

04

Для кого?

Для широкого кола фахівців сфери охорони психічного здоров’я – психіатрів, психотерапевтів, психологів, сімейних лікарів, медичних сестер, соціальних працівників, капеланів, педагогів та ін.

Ми віримо у резилієнтність людини, родини, спільноти – у нашу здатність з підтримкою, з мудрістю долати найболісніші випробування – і жити далі – у правді і любові… Ми свідомі, що смуток втрат – є проявом любові і пам’яті – відтак ціллю допомоги не є здолати смуток – ціллю є віднайти ресурси, щоби змогти інтегрувати біль, поглибити усвідомлення сенсу свого життя і тоді – з любов’ю та пам’яттю – творити життя – змістовне, плідне, гарне… Бо хіба не таке життя є найкращим спосіб вшанувати пам’ять і дати можливість життю усіх тих, кого ми любимо і хто уже відійшов, тривати та мати продовження у наших історіях…

25

Сертифікація

По завершенню проекту та виконанні усіх його умов учасники отримають електронний сертифікат про успішне завершення програми від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії.

Умовою одержання сертифікату є повноцінна участь в усіх трьох вебінарах (в режимі увімкненої камери, роботи у групах відпрацювання навичок), виконання усіх домашніх завдань та опрацювання обов’язкової літератури.

20

Вартість участі

буде представлена після анонсу наступного проекту (вартість попереднього проекту була 5000 грн при ранній реєстрації)

11

Реєстрація на участь у програмі

Для реєстрації на участь у програмі необхідно заповнити аплікаційну заявку у форматі онлайн-форми та здійснити оплату згідно вказаних у формі  інструкцій.

Онлайн-форма буде доступною після анонсу наступного набору даної програми.

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання