Психологічне консультування орієнтоване на плекання особистісного розвитку

(у моделі КПТ і схема-терапії)

03

Формат проекту

Тривалість навчання: 1 рік,  12 навчальних днів – у форматі шести дводенних семінарів для онлайн групи і у форматі трьох чотирьохденних (можливі теж інші варіанти, буде ще уточнено) для офлайн групи

Формат: ми набираємо як групу повністю онлайн-навчання, так і групу очного навчання (у Львові). В залежності від безпекових факторів очна група може бути частково переведена у формат онлайн або гібридний. При реєстрації на програму є можливість вказати бажаний для вас формат навчання.

Початок наступного проекту: орієнтовно жовтень-грудень 2023 року (попередньо, розклад буде уточнено після комплектації груп)

Прийом заявок на проект 2023-2024 року відкрито!

40

Плекати особистісний зріст

Особистість є у кожної людини. І особистість створена для зросту і розвитку. Вона не є чимось сталим, а радше динамічним процесом, чи, пробуючи відобразити це більш влучно метафорою – садом, танцем, подорожжю… І це без сумніву, одна з наших найважливіших подорожей – наша внутрішня мандрівка, дорога становлення собою, тим, ким ми можемо бути. Адже людиною ми не народжуємося – людиною ми стаємо. І це потребує мудрого вибору і доброї навігації, і внутрішньої праці плекання та «садівництва душі», і доброго племені, у якому можемо іти цією дорогою разом. І це теж особистий вибір – якою людиною ми хочемо бути. Ми віримо, що у найглибшому сенсі бути людиною – це бути людиною мудрою, світлою, люблячою. Людиною, що живе у Правді. Людиною, що творить глибокі і життєдайні стосунки. Людиною мужньою і сильною. Людиною, що творить життя і святкує життя. І це становлення людиною – це подорож – у ній нема точки призначення, сама подорож і є призначенням – бо це щомиттєвий вибір, танець життя, що відбувається завжди на сцені «тут і тепер»…

23

Для кого даний проект?

Цей проект є в підтримку професійного розвитку фахівців, які можуть бути провідниками на цій дорозі внутрішнього розвитку для інших (і звісно, іти цією дорогою самі!). І які хочуть підтримувати у моделі психологічного консультування (а також коучингу і різного формату групових тренінгів) цей процес плекання особистісного зросту та внутрішньої подорожі – у ефективний спосіб, що базований на наукових знаннях і практичних напрацюваннях методів, якими, зокрема є КПТ та схема-терапія. Кожен з цих методів, хоч і розроблений насамперед для психотерапії розладів психічного здоров’я, містить також позитивно-орієнтовану складову орієнтовану на плекання особистісного розвитку – саме з цих компонентів ми уклали програму цього проекту. Наголошуємо, цей проект не є проектом психотерапевтичної освіти – лікування розладів особистості  вимагає багаторічного і багатокомпонентного навчання  – є вимогливим і тривалим процесом, що веде до високоспеціалізованих компетентностей. Натомість цей проект має свою іншу важливу цінність – він дає базові знання і навики для плекання особистісного розвитку, які мають бути, ми переконані, у переліку ключових компетентностей кожного фахівця, який займається практичним психологічним консультуванням та коучингом. Тож сердечно запрошуємо!

26

Які компетентності дає цей проект?

Ми хочемо за допомогою даного проекту вибудувати міцний та надійний фундамент для консультування та коучингу у сфері особистісного розвитку. Теорій особистості є багато. Як і різних практичних методик. І у тому всьому можна так легко заплутатися і загубитися.  Ми ж хочемо дати розуміння найголовнішого. Ясне, глибоке, багатовимірне розуміння. Допомогти фахівцям розуміти особистісні процеси – у інтегративній парадигмі сучасних наукових знань, щоби зрештою змогти допомогти нашим клієнтам розуміти себе. Розуміти динаміку цих процесів як в процесі вікового розвитку, так і соціальних взаємодій та різного життєвого досвіду – щоби змогти допомогти нашим клієнтам теж розуміти свою внутрішню історію – а також своє теперішнє –  і, найголовніше – майбутнє, яке можемо вибрати і творити! І тоді оволодіти практичними техніками та інструментами, які можуть дати можливість фахівцям ефективно консультувати, допомагаючи нашим клієнтам справді йти цією дорогою (а не лише думати і говорити про неї, як то часом буває) –  долаючи перешкоди, досягати змін та розвитку – стаючи творцями власного життя.

07

Теоретичні знання

Інтеграція теоретичних знань і розуміння їх прикладного значення

10

Практичні навики

Опрацювання головних технік для психологічного консультування

12

Стосункова майстерність

Розвиток інтерперсональних компетентностей

42

Проект як внутрішня подорож

Ми хочемо теж, щоби для учасників сам проект став підтримкою їхньої внутрішньої подорожі, і щоби вони могли застосувати здобуті знання та навики для самих себе – адже ми віримо, що для кожного з нас – оця мандрівка є найважливішою життєвою подорожжю. І ми хочемо, щоби інструменти КПТ та схема-терапії кожен зміг застосувати теж і для себе – щоби добре розуміти себе і підтримувати свій зріст, знати, коли потрібна терапія – і користати з неї, і водночас бути добрим, мудрим садівником у плеканні саду своєї душі. Бо це такий важливий сад – адже від того, у якому стані є наша душа, залежить теж, які плоди приносить наше життя… І наша професійна спроможність допомагати і підтримувати інших на цій дорозі особистісного розвитку також дуже залежить від того, чи ми справді ідемо цією дорогою самі, знаємо її з досвіду, а не виключно з книжок та лекцій, як теоретичну карту незвіданих нами мандрівок. І, звісно, усі великі подорожі здійснюються лише у спільноті – тож ми будемо підтримувати можливість побудови стосунків у навчальній групі та підтримку один одного у цьому процесі. Бо наш розвиток – це теж завжди співрозвиток…

46

Теоретична модель

Даний проект інтегрує сучасні наукові знання у розумінні особистісного розвитку. В основі – еволюційна теорія і теорія прив’язаності та розуміння базових психологічний потреб. Ми опираємося на когнітивно-поведінкову модель – і розуміння процесів розвитку «схем», їх ролі у визначенні способу сприйняття дійсності та регуляції поведінки. Ми використовуємо дані сучасної нейробіології, які допомагають краще розуміти системи функціонування психіки, а також процеси диференціації-інтеграції, які лежать в основі розвитку та процвітання. Модель психобіологічних станів – або часток/режимів, що розвинулася у схема-терапії, є нашою матрицею для розуміння усього спектру різноманітних особистісних феноменів – від розладів особистості до особистісного здоров’я та зросту. І звісно, великий вплив на розуміння і розкриття можливостей розвитку особистості дають нам знання позитивної психології, дослідження феноменів стійкості та посттравматичного зростання, а також підходи «третьої хвилі» КПТ, які підкреслюють важливість цінностей та сенсів, виходу за межі концептуалізованого-«Я», розвитку процесів недуального, інтуітивно-цілісного пізнання та ін.

38

Інтеграція у національний контекст

Ми свідомі, що цей проект відбувається в часі війни і в часі великих національних трансформацій. Тема цінностей, людяності, стосунків, стійкості є наскрізною у наративах сьогодення.  І ми хочемо підтримати фахівців і дати їм глибше розуміння крізь парадигму схема-терапії у розумінні тих соціальних та ментальних процесів трансформації – адже зцілення, розвиток, трансформація суспільних моделей, національної ідентичності – є тісно пов’язане з внутрішніми особистісними перетвореннями у людях, вони плекають і взаємно підтримують один одного.

Ми свідомі також нашої багатої національної спадщини – історія нашої землі, це теж історія людей, що залишилися Людьми, проходячи крізь усі випробування історії, людей, що плекали у собі Людину – і ми хочемо вкорінити цей проект, що є також про становлення людини у людині – у цей багатий ґрунт національної історії. Тому він буде сповнений метафор і символів, історій і поезії, музики і мистецтва, народжених нашою культурою. Ми переконані, що культура – це насамперед про культивацію, плекання – відтак це буде процес поглиблення і вкорінення. І звісно – ми цінуємо багатство усіх життєдайних культур людства – а тому користатимемо і з багатої загальнолюдської спадщини.

Модель «Діаманту»

У цьому проекті ми раді поділитися нашим напрацюванням (звісно не без впливу і спадщини плодів праці інших) – моделлю «Діаманту» цілісного особистісного розвитку. Ми назвали її діамантом не випадково – адже особистісна цілісність є чимось справді безцінним і теж – багатогранним та здатним передавати Світло. Різні сторони та векторні лінії діаманту окреслюють різні виміри особистісного розвитку, як і балансують полярності і творять цілісність. Ми сподіваємося, що опрацювання цієї графічно-метафоричної моделі стане цінним додатковим інструментом в підтримку плекання особистісного розвитку.

17

Тематичне наповнення

  • Сучасне інтегративне розуміння особистісного розвитку 
  • Виміри цілісної особистості – модель позитивного розвитку та “процвітання”
  • Плекання особистісного розвитку: основні процеси
  • Модель розуміння порушень особистісного розвитку у КПТ та схема-терапії: поняття дисфункційних схем, правил життя,  “часток”
  • Модель  та інструменти обстеження особистості
  • Представлення результатів обстеження та психоедукація
  • Методи та техніки самомоніторингу та саморефлексії в підтримку самопізнання
  • Підтримка окремих вимірів та завдань особистісного розвитку – розуміння специфічних цілей, технік та “домашніх завдань”, що їх підтримують
  • Основні когнітивні, поведінкові та експерієнтальні техніки та можливості їх застосування в процесі індивідуального консультування, коучингу, а також групових тренінгів
  • Робота з питаннями самооцінки, самосприйняття, ідентичності та автентичності. Плекання прийняття себе та самоспівчуття. Робота над інтеграцією автобіографічного наративу
  • Робота з питаннями цінностей та пошуку сенсу власного життя. Практичні техніки роботи з ідентифікацією цінностей та творенням життя згідно них
  • Робота з викликами і труднощами у побудові стосунків. Розвиток стосункової компетентності. Модель роботи з соціальним оточенням
  • Робота з темою страху/мужності, стійкості у зіткненні з випробуваннями
  • Робота з спектром завдань пов’язаних з турботою про себе, розвитком емоційної компетентності, вмінням регулювати енергію, відновлюватися
  • Мудрість, процеси зросту у ній, шляхи плекання. Розвиток когнітивної компетентності
  • Підтримка розкриття творчого потенціалу особистості. Роль мистецтва та творчих методів терапії
  • Техніки майндфулнес. Плекання вдячності та вміння “святкувати життя”.
  • Поняття практик та дисциплін в підтримку особистісного розвитку
  • Роль звичок. Принципи плекання та розвитку корисних звичок
  • Робота з ресурсами, що живлять і підтримують особистісний зріст: соціальне середовище, природа, культура, духовність та ін.
  • Роль терапевтичного стосунку в підтримці процесів особистісного розвитку
  • Кризові втручання у процесі консультування
  • “Блоки та перешкоди” на дорозі особистісного розвитку – та способи роботи з ними
  • Розлади особистості: критерії діагностики, форми, спектр
  • Обмеження процесу психологічного консультування/коучингу. Покази до перескерування за психотерапією чи іншою належною допомогою. Етичний вимір практики консультування
  • Особа консультанта: важливість розуміння себе і турботи про себе
Розгорнути
14

Методологія навчання

Різні компоненти програми цілісно об’єднані і разом творять маршрут до набуття відповідних компетентностей, фахового та особистого розвитку учасників. Саме навчання є максимально прикладним, з відповідними демонстраціями та відпрацюванням технік у малих групах. Велику увагу ми приділяємо створенню безпечної атмосфери у групі, стосунків взаємопідтримки, а також підтримці особистісного розвитку учасників.

07

Навчальні семінари

Вивчення теорії, відпрацювання практичних навичок

10

Навчальні відео

Опрацювання навчальних відео з демонстраціями технік

12

Опрацювання літератури

Самостійна робота з навчально-методичними матеріалами

27

Перегляд фільмів

Рефлексії над вибраними художніми фільмами

34

Обговорення випадків

Спільний аналіз та побудова стратегії допомоги

48

Турбота про себе

Застосування здобутих навичок задля плекання власного розвитку

31

Пакет навчально-методичних матеріалів

В підтримку здобуття необхідних знань та навиків нами розроблено до даної програми пакет навчально-методичних матеріалів. Він включає, зокрема, серію розроблених нами навчальних відео з демонстрацією окремих технік КПТ та схема-терапії  – учасники матимуть доступ і зможуть користати з них у підтримку процесу розвитку практичної майстерності – у моделі безпечного застосування на рівні психологічного консультування. А також учасники отримають пакет опитувальників, які можуть використовуватися в процесі оцінки особистості та оволодіють методикою їх використання. І, звісно – навчально-методичні матеріали, підбірка художніх фільмів та багато іншого.

01

Викладачі

Олег Романчук,  лікар-психотерапевт, дитячий психіатр, акредитований терапевт, викладач і супервізор методу КПТ та схема-терапії

Лідія Романчук, психолог, акредитований терапевт, викладач/супервізор методу КПТ, супервізор методу схема-терапії – координатор даної навчальної програми

 

25

Сертифікація

По завершенню проекту та виконанні усіх його умов учасники отримають сертифікат про успішне завершення програми від Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії.

Умовою одержання сертифікату є повноцінна участь в усіх семінарах (якщо онлайн – то у режимі увімкненої камери, роботи у групах відпрацювання навичок), виконання усіх домашніх завдань, опрацювання обов’язкової літератури та навчальних відео.  У випадку пропуску окремих частин навчання з поважних причин (через проблеми з електрикою, безпекову ситуацію та ін.) – зараховується як виняток перегляд відеозапису.

Наголошуємо: даний проект є  в моделі психологічного консультування і не є проектом психотерапевтичної освіти у моделі КПТ чи схема-терапії. Учасників, які зацікавлені у здобутті психотерапевтичного рівня освіти з можливістю здобуття акредитації психотерапевта у методах КПТ та/чи схема-терапії, запрошуємо на відповідні акредитовані за міжнародним стандартом навчальні програми УІКПТ (звісно, за умови відповідності критеріям навчання на даних програмах). Детальніша інформація про ці програми є на відповідних сторінках нашого сайту (див. базовий 4-річний проект з КПТ та річна освітня програма зі схема терапії).

04

Умови участі у даному проекті

До участі у даному проекті допускаються особи, що відповідають наступним вимогам:

  • Мають завершену вищу освіту, підтверджену відповідним дипломом, сертифікатом у наступних спеціальностях: психолог, лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, лікар-психолог.
  • Мають належні комунікативні/інтерперсональні вміння та особистісну зрілість необхідну для праці у сфері охорони психічного здоров’я та дотримання етичних та професійних стандартів цієї праці та колегіальних, партнерських стосунків.
20

Вартість участі

25000 грн за семестр (загалом два семестри, сумарно 50000 грн). Оплата за перший семестр здійснюється одразу після зарахування, за другий – після третього семінару. Дана вартість повністю покриває усі компоненти навчальної програми і додаткових оплат не передбачено.

Буде уточнено після анонсу наступного проекту (анонс заплановано попередньо на 1 квітня 2023 року)

11

Реєстрація на участь у програмі

На даний момент реєстрацію на проект, що розпочинається навесні 2023 року закрито – групи укомплектовані і доєднатися неможливо. Після анонсу наступного набору  – буде відкрито форму реєстрації.

Для зарахування на дану програму необхідно заповнити аплікаційну форму і надіслати її на електронну адресу УІКПТ: i.cbt.org.ua@gmail.com.  Після надсилання заявки вам має надійти протягом п’яти днів відповідь-підтвердження її отримання. За відсутності відповіді просимо надіслати заявку ще раз – можливо з технічних причин вона не була отримана.

На основі розгляду заявок приймається рішення про прийом на програму. Учасникам, що не є студентами чи випускниками навчальних програм УІКПТ, може бути при потребі додатково призначена ознайомча співбесіда (ми не виключаємо теж можливості введення процедури вступних іспитів на наступні проекти – з огляду на велику кількість заявок подану на проекти попередніх двох років).

За наявності запитань – просимо писати координатору даного проекту Лідії Романчук на адресу УІКПТ: i.cbt.org.ua@gmail.com

Кількість місць у навчальній групі обмежена – зарахування на основі розгляду заявки (та при потребі додаткової співбесіди) та почерговості її подання на участь у проекті.

Форма заявки буде доступна 1 квітня 2023 року після анонсу наступного набору.

Учасникам, що попередньо надсилали заповнену розгорнену аплікаційну форму, необхідно лише підтвердити реєстрацію на даний проект шляхом заповнення онлайн-форми.
 
Для кандидатів, що не брали участі у попередніх реєстраційних процедурах і не надсилали даної форми необхідно почекати до анонсу можливості додаткової реєстрації, коли за умови наявності місць у навчальній групі, реєстрація нових учасників може бути відновлена.

Реєстрація на проект складається з двох кроків:

Перший крок: необхідно заповнити коротку онлайн-форму

Другий крок: необхідно завантажити форму розгорнутої аплікаційної заявки, заповнити її і надіслати разом зі сканом диплому про професійну освіту на адресу секретаріату УІКПТ: secretariat.uicbt@gmail.com

Просимо звернути увагу – форма має бути заповнена у електронному вигляді і надіслана у форматі документу Microsoft Word. Звірте наявність вставленої фотографії та мотиваційного ессе вказаного об’єму. З документів просимо додатково надіслати лише скан диплому/сертифікату про відповідну освіту/спеціальність згідно вимог щодо участі у програмі (психолог, психіатр та ін.). За необхідності представлення додаткових документів, ми повідомимо вам додатково після аналізу заявок та проведення співбесід. Нагадуємо, що участь у проекті можлива лише за умови наявності завершеної освіти за відповідними спеціальностями.

Після надсилання заявки вам має надійти протягом п’яти днів відповідь-підтвердження її отримання. За відсутності відповіді просимо надіслати заявку ще раз – можливо з технічних причин вона не була отримана.

На основі розгляду заявок та співбесід приймається рішення про зарахування на програму. За наявності конкурсу ми враховуємо як поступовість подання заявок, так і наявність додаткової психотерапевтичної освіти, клінічного досвіду. Співбесіди будуть розпочнуться з другої половини червня і триватимуть по мірі комплектації груп (до середини вересня орієнтовно) – час співбесіди буде повідомлено по мірі їх проведення – але ми завчасно узгоджуємо і проводимо співбесіди переважно у онлайн-форматі. Студенти навчальних програм з КПТ УІКПТ можуть бути зараховані без співбесіди.

По мірі аналізу заявок та проведення співбесід ми комплектуватимемо групи та інформуватимемо учасників про можливість участі в проекті та розклад/формат групи – після цього необхідно буде зробити оплату для остаточного зарахування на проект.

За наявності запитань – просимо писати координатору даного проекту Лідії Романчук на адресу УІКПТ: i.cbt.org.ua@gmail.com

І ще раз нагадуємо – необхідно зробити двокрокову реєстрацію – заповнити онлайн-форму, а також завантажити і надіслати заповнену форму аплікаційної заявки на адресу секретаріату УІКПТ: secretariat.uicbt@gmail.com

В часи великих випробувань війни, коли ми як народ зіткнулися з темрявою, яка породжена втратою людяності, ми бачимо як ніколи ясно нашу національну ідею: «І будуть люди на землі…» Ми хочемо бути народом і країною людей – вільних, світлих, таких, що живуть у правді та любові, живуть спільнотою, тих, хто творить життя… І саме про це цей проект – про розкриття в людині потенціалу стати вповні людиною – люблячою, мудрою, творчою, відважною, стосунковою… Сподіваємося, що ця навчальна програма дасть фахівцям широкі можливості допомоги людям на дорозі особистісного зросту – дороги, що веде до можливості мати щасливе, змістовне та плідне життя – у глибоких та життєдайних стосунках з іншими людьми….

Замовити дзвінок

або

Поставити запитання